۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چشم طمع گروه تروریستی پ.ک.ک به خاک ایران با نام پژاک

  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پ ک ک. پژاک، هر دو یکی است. فرقه پژاک – به سرکردگی عبدالرحمن حاج احمدی – در سال ۲۰۰۳ زیر چتر پ ک ک تاسیس شد. گرچه همیشه ادعا کرده اند که جدای از همدیگرند و هیچ ارتباطی با هم ندارند اما تمامی شواهد خلاف این امررا ثابت می کند. دلایلی متعددی برای این وجود دارد:

۱٫ تمامی اعضای هر دو فرقه، بر این واقعیت صحه گذاشته اند که هر دو فرقه یکی است و تبادل اعضا در میان این دو امری متداول.

۲٫ در سال ۲۰۰۳ پژاک به صورت شاخه ای از پ ک ک با هدف ایجاد خشونت و ترویج ترور در کردستان ایران تاسیس شد و تمامی اسناد و مدارک و بیانیه های این فرقه نشان می دهد که اعضای اولیه تشکیل دهنده آن همان اعضای پ ک ک و بیشتر از کردهای ایرانی می باشند.

۳٫ پژاک و پ ک ک همیشه بر شخص اوجالان به عنوان رهبر مطلق و بلامنازع خود تاکید داشته و دارند. پژاک و پ ک ک ،یک فرقه با دو نام متفاوت اند. علی رغم ادعای فرقه پژاک و چتر حامی اش پ ک ک به رهبری عبدالله اوجالان که همیشه با بوق و کرنا اعلام آتش بس می کنند، خود را طرفدار دموکراسی و آزادی مردم کرد می دانند، هر روز شاهد خشونت و ترور توسط این فرقه هستیم که بعد خود رسما مسئولیت آن را برعهده می گیرند و پژاک و پ ک ک مخل امنیت مردم کرد شده اند.

۴٫ تامین دارایی پژاک از کمیته‌ مرکزی بودجه و دارایی پ.ک.ک صورت می گیرد. هرکدام از احزاب هر چقدر درآمد ماهیانه داشته باشند باید در نشست کمیته‌ی مرکزی بودجه و دارایی تحویل داده و آنان بودجه‌ ماهانه‌ی گروه را مشخص و تحویل ‌دهند. وابستگی فکری، سیاسی، مالی. لجستیک به پ.ک.ک آیا نشانه استقلال پژاک است؟

۵٫ پ.ک.ک ، سرمجموعه و صاحب این گروه‌هاست، که پژاک یکی از آنهاست و هیچ کاری بدون اطلاع و دستور او عملی نخواهد شد.

۶- جابه‌جایی اعضا در بین هردو گروه. معمولا افراد جذب شده مستقیما در کمپ‌های HPG ( شاخه‌ی نظامی پ.ک.ک ) آموزش می‌بینند و بعد از اتمام دوره با مدنظر گرفتن نکات امنیتی، سیاسی و فکری تعدادی را برای کار در پژاک اعزام می‌کنند در واقع سیستم آموزشی واحدی را دارا هستند.

۷٫ پیروی از یک شخص بعنوان رهبر واحد. این در حالیست که پژاک و پ.ک.ک هردو خود را دو حزب مجزا از هم می‌دانند که تنها با همدیگر همکاری دارند؛ آیا دو حزب متفاوت، یک شخص را بعنوان رهبر خود قبول دارند؟

۸٫ ایدئولوژی مارکسیست – لنینیستی – ریشه‌ی فکری و کاری پژاک و پ.ک.ک – که خود آن را ایدئولوژی آپوچیتی می‌نامند.

۹٫ اساسنامه و برنامه‌ کاری همسان بر مبنای کنفدرالیزم دموکراتیک. (ارائه شده از جانب اوجالان بعنوان خط ‌مشی فکری تمامیه احزاب منشعب از پ.ک.ک. و پژاک هم بدون هیچ کم و کاستی خواهان اجرای آن در ایران است. یعنی استراتژی سیاسی هردو براساس اجرای سیستم کنفدرالیزم دموکراتیک در هر چهار بخش کردستان و کردهای عراق که پرسیدند: اوجالان که سالها با جمهوری اسلامی ایران همکاری کرد، کمک سازمان امنیت سوریه بود و علیه صدام حسین گلوله ای شلیک نکرد، چگونه می تواند مدعی ۴ کردستان باشد ؟) و من کرد ایرانی، چرا باید دنبال و پیرو اوجالان باشم ؟

علی رغم وجود دلایل متعدد مبنی بر این که پژاک شاخه ای از پ ک ک است ( پژاک = پ ک ک )، حسین ماهر (از شورای رهبری پ ک ک) از فرقه تروریستی پژاک خواست که امسال در قبال ایران خشونت بیشتری به خرج بدهد.

در اظهارات وی – منعکس شده در سایت پژاک- نکاتی کاملا ضد و نقیض به چشم می خورد. زیرا می گوید :”خلق مان در شرق کردستان تابحال مطالباتش را به شکلی دموکراتیک برزبان آورده است. در سال های گذشته کماکان آن را برزبان آورده و امسال نیز PJAK منشور چاره‌یابی دموکراتیک حل مسئله‌ کرد را ارائه داد که” پژاک می‌بایست تصمیات رادیکال‌تری را در زمینه عملیات نظامی اتخاد کند.

باید توجه داشت که پس از حملات یازده سپتامبر، پ ک ک برای این که شامل لیست تروریستی آمریکا نشود، اسم خود را به کنگره دموکراسی کردستان ( کادک ) تغییر داد . پ ک ک گروه های کوچکی از خود ایجاد کرد تا از حملات ترکیه و حملات احتمالی آمریکا مصون بماند. این تقسیم اعضا به صورت گروههای کوچک در عراق، سوریه و ایران انجام شد.

در کردستان عراق به نام حزب راه حل دموکراتیک کردستان و در ایران حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک ) تشکیل شد. افرادی مانند عبدالرحمان حاج احمدی، احسان واریا،آکف زاگرس و گلستان دوغان که از سران پژاک هستند از اعضای مهم و سابق پ ک ک بودند”. حاج احمدی در پاسخ به سوال روزنامه یونانی گفت: ” ما دو حزب برادر و از یک هسته هستیم “. اما جمیل باییک گفت: ” پ ک ک پژاک را تاسیس کرد و از آن حمایت می نماید “. این دو فرقه هر دو از رهبری مشترک عبدالله اوجالان پیروی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین