۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چرا پ.ک.ک ریزان جاوید را تصفیه کرد؟

  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
  • ۵۶۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گروه تروریستی پ.ک.ک در کل از نوعی سیاست ویژه علیه کادرهای ایرانی استفاده می کند. کادرهای ایرانی که در درون تشکیلات پ.ک.ک بعد از سالها به قدرت می رسند نحوه درک و سلیقه کادر های ایرانی از قدرت سیاسی و نظامی نسبت به دیگر کادرها از قدرت متفاوت است. به این معنا که کادرهای ایرانی زمانی که به قدرت یا فرمانده می شوند اولین کارشان ایجاد تغیییراتی در درون پ ک ک و کودار و پژاک هست اما غافل از اینکه این سیستم از قبل طراحی شده و غیر قابل تغییر است. اینجاست که کادرهای ایرانی در پ ک ک با شکست مواجه می شوند و حتی بیشترشان دچار اسیب های روحی نیز می شوند و زود می خواهند استعفا بدهند و عده ای که در تغییر اصرار کنند معمولا از طرف پ ک ک بعنوان تصفیه گر و یا با برچسب های اینگونه ” ایدئولوژی حزب را درک نمی کند “و یا “رهبری را نمی فهمد” با این گونه برجسب ها کادرهای ایرانی را دچار شوکه می کنند.

زمانی که ما از تصفیه در درون تشکیلات پ ک ک بحث می کنیم به این معنا نیست که هر کسی را بکشند و یا اعدام کنند بلکه از شیوهای دیگری استفاده می کنند. ابتدا آن ها را خلع قدرت می کنند و سعی می کنند به او القا کنند که قدرت شخصی شما بدون قدرت پ ک ک ک معنایی ندارد و انرژی کادرهای ایرانی را خنثی می کنند.

مثلا ریزان جاوید قبلا رهبر پژاک بود و بعد از مدتی اختلافاتی در پژاک شروع شد و پ ک ک ریزان جاوید را از سمتش دور کرد و بعنوان یک مسئول رده پایین به کوهستان زاگروس فرستاد. این خود نوعی خنثی کردن انرژی پ ک ک برای ریزان جاوید بود. زیرا اولین ترس پ ک ک از کادرهای ایرانی که سمت و درجه دارند فرار انها و دادن اطلاعات ،درون حزبی به دشمنان پ ک ک است و به همین منظور پ ک ک برای اینکه کادرهای ایرانی زود فرار نکنند از برنامه مجاب استفاده می کند و کادرهای ایرانی را در مناطق مختلف بکار می گیرد و یا اینکه آنها را به مناطق عمق خاک ترکیه می فرستد تا کشته شوند.

ریزان جاوید زمانی که در پژاک بود به سیاست پ ک ک اعتراض داشت او ادعا می کرد که پژاک باید مستقل باشد و عضوهای پ ک ک در تصمیمات پژاک تداخل نکند و با این گفته های ریزان جاوید عضوهای پ ک ک در پژاک با برجسب های تصفیه گر … محیط را طوری فراهم کردند که گویا ریزان جاوید بدنبال جدایی از پ ک ک است و او را مجبور به استعفا کردند و در طول تاریخ پ ک ک برای اولین بار بود که یکی از رهبران مشترک گروه مجبور به استعفا شود و جمیل بایک برای اینکه مانع فرار ریزان جاوید شود وی را مدتی پیش خود نگه داشت.

وی را مدتها در محل و مکان های گوناگون مشغول کردند تا اینکه وی را بی تاثیر کنند و کردند و فرستادن او به شمال سوریه و محل کشته شدن ریزان جاوید شک برانگیز است.ریزان جاوید در پژاک وکودار سمت نداشت زیرا چند سال بود که از پژاک جدا شده بود و بیشتر در بخش نیروهای نظامی پ ک ک در منطقه زاگروس و خاکورک بود و فرستادن او بطور اشکار به شهر قامیشلو در شمال سوریه جای سئوال دارد که او چگونه شناسایی شد و چه کسی اطلاعات دقیق وی را به میت داد ؟

چرا پ ک ک برای امنیت کادرهای ایرانی با رویکردی خیر جدی رفتار می کند؟ و با چه بهانه ای او را به شمال سوریه فرستادند و حال اینکه پ ک ک به خوبی می داند شمال سوریه محیطی امن نیست و هرروز مورد حملات هوایی قرار می گیرد؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *