۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • چراغ سبز آمریکا به ترکیه برای حمله به شمال سوریه

چراغ سبز آمریکا به ترکیه برای حمله به شمال سوریه

  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱
  • ۳۶۰ بازدید
  • ۰

ایالات متحده امریکا پرسنل غیرنظامی خود را از شمال سوریه به اربیل تخلیه کرده است.

انجمن بی تاوان : گفته می‌شود که ایالات متحده پرسنل غیرنظامی خود را از شمال سوریه  به اربیل در  اقلیم کردستان، در پی تشدید عملیات هوایی ترکیه علیه مواضع نیروهای وابسته به پ ک ک تخلیه کرده است.
این ادعا توسط آمبرین زمان، نویسنده المانیتور مطرح شد. روزنامه نگار زمان، در حالی که هواپیماهای جنگی، پهپادها و توپخانه نیروی هوایی ارتش ترکیه  به هدف قرار دادن مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال سوریه و همچنین زیرساخت های غیرنظامی حیاتی به ویژه تأسیسات نفتی، نیروگاه ها و تأسیسات نظامی ادامه می دهند، همه پرسنل غیرنظامی آمریکایی از جمله دیپلمات ها در منطقه کردستان  عراق حضور دارند. که انها چند روز پیش تخلیه شده اند.

دیوید یوبانک، بنیانگذار Free Burma Rangers، یک موسسه خیریه فعال در مناطق درگیری، تا روز یکشنبه در شمال سوریه  کار می کرد. دیوید یوبانک اظهار داشت که مردم منطقه به دلیل حملات مداوم  ترکیه احساس “ترور” و “خیانت” عمیق از سوی ایالات متحده امریکا  می کنند. ایوبانک در پاسخ به این سوال که آیا مناطق غیرنظامی هدف قرار گرفته اند یا خیر، پاسخ داد: “کاملا”.

یک مقام منطقه ای در گفتگو با المانیتور تایید کرد که آمریکایی ها همچنان در اربیل هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به المانیتور گفت: «همانطور که وزارت دفاع اشاره کرده است، حملات هوایی اخیر در سوریه مستقیماً امنیت کارکنان آمریکایی شاغل در سوریه را تهدید می کند. این سخنگو از تایید خروج پرسنل آمریکایی از شمال شرق سوریه خودداری کرد و گفت: “به عنوان یک سیاست کلی، ما در مورد جابجایی پرسنل اظهار نظر نمی کنیم.”

در گذشته، زمانی که ترکیه تهدید به حمله می کرد، نیروهای ائتلاف زمانی که از شهرهای در معرض خطر عبور می کردند، با تکان دادن پرچم های بزرگ ایالات متحده از روی خودروهای خود، خودنمایی می کردند. این بار چنین نمایشی وجود نداشت.

این سخنگو به سوال المانیتور مبنی بر اینکه آیا آمریکا میان ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) برای جلوگیری از حمله زمینی ترکیه میانجیگری می کند یا خیر، پاسخی نداد و گفت که ایالات متحده درباره مذاکرات خصوصی دیپلماتیک اظهار نظری نکرده است. منابع آگاه به المانیتور گفتند که ترکیه تمام تلاش‌های میانجی‌گری را رد کرد و وارد مسیر جنگ شده است

مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، این دیدگاه را تقویت کرد و گفت که بر خلاف گزارش رسانه‌ها، الکساندر چایکو، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه، در آخرین دیدار خود هیچ درخواستی از او نداشته است، اما به روس‌ها گفته است که به شرایط آتش‌بس پایبند باشند. .

در اکتبر ۲۰۱۹، توافقنامه ای با میانجیگری روسیه برای پایان دادن به کارزار ترکیه علیه روژاوا و شمال شرق سوریه امضا شد.

منبج و کوبانی که قبلاً تحت حفاظت آمریکا بودند به رژیم و نیروهای روسیه تحویل داده شدند. دولت بایدن به خوبی مسئولیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از این مناطق را نشان می دهد، زیرا نتوانسته ترکیه را از این مناطق دور نگه دارد. الجزیره و العربی الجدید امروز گزارش دادند که روسیه در تلاش است تا دمشق و نیروهای دموکراتیک سوریه را متقاعد کند تا جنگنده های خود را از تل رفعت خارج کنند تا از حمله زمینی ترکیه جلوگیری کند.

رسانه های عربی گزارش دادند که ترکیه به مسکو “زمان بیشتری” برای میانجیگری در چنین توافقی داده است.
آنکارا اعلام کرد که متحدان YPG و پ‌ک‌ک، جزء اصلی نیروهای دموکراتیک سوریه، پشت بمب‌گذاری که در آن شش غیرنظامی در استانبول در ۱۳ نوامبر جان خود را از دست دادند، بودند و در ۲۰ نوامبر شروع به بمباران شدید مناطق تحت کنترل SDF کردند. به خصوص کوبانی.
لازم به یاد اوری است که ترکیه در صدد است که نیروهای پ ک ک را تا عمق ۳۰کیلومتری به عقب برانند و در الویت اول می خواهند شهرهای منبج و کوبانی را بگیرند و امادگی در این چارچوب ادامه دارد و همچنانکه پ ک ک چگونه عفرین را به تکیه داد شهر کوبانی و منبج را نیز خواهد داد سیاست مبتنی بر امریکا درباره برای نیروهای پ ک ک تلفاتی برخواهد داشت زیرا حملات هوایی فعلی که توسط ترکیه در شمال سوریه و عراق صورت می گیرد مستقیما با دستور امریکا صورت می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین