۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک یک دختر نوجوان را در حلب سوریه ربود

  • ۱ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۶۲ بازدید
  • ۰

به گفته منابع محلی، در یکی دیگر از موارد کودک آزاری، شاخه سوری سازمان تروریستی پ.ک.ک، YPG، یک دختر ۱۳ ساله را در حلب ربود تا او را در صفوف خود جذب کند.

به گزارش انجمن بی تاوان، در بیانیه کتبی شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) روز دوشنبه، با اشاره به اینکه YPG به بازداشت کودکان برای استفاده از آنها ادامه می دهد، گفت: دختری که تنها با حروف اول او به نام H.S شناسایی شده بود، در ۱۱ مارس از منطقه شیخ مقصود در مرکز شهر حلب ربوده شد.

به گفته SNHR، ح.س که اصالتاً اهل عفرین است، به پناهگاهی متعلق به گروه تروریستی در این شهر که در حال حاضر تحت کنترل تروریست های PKK/YPG است، منتقل شد و اجازه صحبت با خانواده اش را نداشت.

PKK/YPG معمولاً کودکانی را که ربوده یا بازداشت کرده است برای آموزش مسلحانه به اردوگاه های تروریستی می برد. استفاده از کودکان به عنوان مبارزان مسلح صراحتاً بر اساس قوانین بشردوستانه بین المللی ممنوع است و توسط دادگاه کیفری بین المللی (ICC) به عنوان جنایت جنگی تعریف شده است.

تروریست های YPG همچنین اجازه نمی دهند کودکانی که به زور به خدمت گرفته شده اند با خانواده های خود تماس بگیرند.

معروف است که تروریست ها کودکان را به پایگاه خود در کوه قندیل در شمال عراق می آورند، جایی که سازمان پس از قطع رابطه آنها با خانواده در سنین پایین، به خانواده جدید آنها تبدیل می شود.

دو کارشناس ترک دیگر در ژانویه به خبرگزاری آناتولی (AA) گفتند که پ‌ک‌ک سال‌هاست که کودکان نوجوان را برای جنگ در شمال سوریه تحت عنوان “خدمت اجباری سربازی” آموزش می‌دهد.

این کارشناس با بیان اینکه گروه‌های تروریستی از طریق پلتفرم‌های مختلف به سراغ کودکان می‌روند و آنها را شستشوی مغزی می‌دهند، افزود: بعداً این کودکان از خانواده‌هایشان جدا می‌شوند و آموزش می‌دهند تا به هر نحوی که سازمان می‌خواهد از آنها استفاده شود.

به گفته این کارشناس، این کودکان فقط به عنوان “جنگجو” توسط تروریست ها بزرگ نمی شوند. این سازمان برای تداوم خود به کودکان نیاز دارد و به طور خاص از نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله استفاده می کند.

این کارشناس به گزارش های بین المللی اشاره کرد که نشان می دهد پ ک ک از زمان تأسیس حداقل ۲۰۰۰۰ کودک را در عملیات خود ربوده و از آنها استفاده کرده است. ربودن کودکان تا کوهستان بر اساس قوانین بین المللی قاچاق انسان و کودک آزاری است.

او همچنین فاش کرد که این گروه تروریستی از زنان و دختران جوان برای جمع آوری مردان بیشتر در شبکه خود استفاده کرده است. پ.ک.ک خود را به مناطق روستایی محدود نمی کند و در صفوف خود با کودکان شهرها نیز مانند H.S. آنها را متقاعد می کند که از طریق بزرگسالانی که به طور فعال در شعب شهری خود کار می کنند “به کوه بروند” زیرا “در مقایسه با بزرگسالان، کودکان راحت تر به سازمان منتقل می شوند.”

این کارشناس به عدم واکنش عمومی به «کودک‌آزاری پ‌ک‌ک» توجه کرد و گفت که ایالات متحده و اروپا با تعریف پ‌ک‌ک و شاخه‌های آن به‌عنوان «جنبش‌های به اصطلاح «آزادی»، آن را «فعال کردند».

پ ک ک در آمریکا و اتحادیه اروپا در کنار ترکیه به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود. از دهه ۱۹۸۰، این کشور مبارزات خونینی را علیه کشور به راه انداخته و هزاران نفر از پرسنل امنیتی و غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را قتل عام کرده است. همچنین با گسترش فعالیت های خود در شمال سوریه و عراق در سراسر مرزهای ترکیه، به تهدیدی برای ثبات منطقه تبدیل شده است.

در حالی که پ‌ک‌ک را به‌عنوان یک گروه تروریستی به رسمیت می‌شناسند، برخی از کشورهای غربی از به رسمیت شناختن ارتباط آن با YPG امتناع کرده‌اند، اما سربازگیری کودکان این گروه از شمال سوریه به پایگاه پ‌ک‌ک در شمال عراق، شواهد دیگری است که نشان می‌دهد این دو گروه تروریستی هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین