۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک یک جوان ایزدی را به طرز وحشیانه ای کشت

  • ۷ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۴۹ بازدید
  • ۰

سازمان تروریستی پ.ک.ک یک جوان ایزدی اهل سنگال به نام «چیا» را به وحشیانه ترین شکل کشت، با دو گلوله کلاشینکف یکی به سر چیا و گلوله دوم به قلب او اصابت کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، منابع ویژه پایگاه “درکه مازی” فاش کردند که یک جوان ۲۱ ساله ایزدی با نام رمز “چیا بوتان” بدون هیچ جنایتی و برای جلوگیری از افشای این جنایت توسط شبه نظامیان پ.ک.ک کشته شده است. دوستانش گفته اند که او به شمال سوریه اعزام شده بود.
درکا مازی از ابتدای انتشار صدها جنایت سازمان پ.ک.ک علیه مردم ایزدی را افشا کرده است و موفق به کسب اطلاعات کامل در مورد قتل این جوان ایزدی به نام چیا شده است.

چیا بوتان نام مستعار یکی از عناصر پ.ک.ک، کرد ایزدی، متولد سال ۲۰۰۲ و اهل روستای بورکه شنگال است که این کار را برای او انجام می داد به همین دلیل در بین دوستانش به «هوو» معروف بود.
چیا فقط یک خواهر داشت و همیشه عکس های خواهرش را به دوستان نزدیکش نشان می داد و در جمع دوستانش می گفت من و خواهرم تنهایم، خیلی دوستش دارم و خیلی دلم برایش تنگ شده، PKK اجازه نمی دهد کنار خواهرم باشم. مادرم مسئول شورای پ‌ک‌ک است، پ‌ک‌ک ماهیانه ۱۷۰۰ تا ۲۳۰۰ دلار به خانواده‌ام می‌دهد.
چیا بوتان کی و چرا به PKK پیوست؟
در سال ۲۰۱۷ تحت تأثیر کادرهای پ.ک.ک که همیشه به خانه او می رفتند و در داخل خانه اش جلسات برگزار می کردند به پ.ک.ک پیوست. او مدتی در نیروهای “کلاه” سنجار بود، اما چون نمی خواست در نیروهای “کلاه” بماند، همیشه با مافوق خود مشکل داشت و کار به جایی رسید که یک بار به مافوقش ضربه زد.
پ.ک.ک به شدت می ترسید که چیا بوتان فرار کند و پ.ک.ک را ترک کند، زیرا او اسرار زیادی داشت و مادرش نیز در پ.ک.ک مسئول بود،به همین دلیل او را متهم به استفاده از مواد مخدر کردند و به مدت ۶ ماه در زندان پ.ک.ک بود. سپس به شهر حسکه در شمال سوریه منتقل شد و در دوره «سلاح های سنگین» شرکت کرد.
وی با توجه به هوش و مهارتی که داشت ۵ دوره در پ.ک.ک گذرانده است مانند “سلاح گرم، مواد منفجره، سلاح های سنگین، نحوه انجام عملیات، سلاح مرکزی”.
آخرین مأموریت وی در «یگان مسافرت شهید کریم» در «تاپا بابله» در روستای بابله نزدیک شهر دینارته بود.
در اواخر دسامبر ۲۰۲۱، پ‌ک‌ک یک جنایت بی‌اساس و دور از حقیقت را علیه او انجام داد و او را به روابط غیراخلاقی با زنی مبارز به نام اکسین عرب متهم کرد و سپس دستگیر شد.
با حضور ریزان آمد رئیس آکادمی ماهیر و رئیس یگان سیار کریم عادل جلسه ای در خصوص این جنایت پ.ک.ک در حق چیا برگزار شد و او عصبانی شد و گفت: اگر راست می گویید. شجاعانه تصمیم بگیر و مرا بکش وگرنه خودم را می کشم» سپس به آمد توهین کرد و به طرف آشپزخانه دوید و با چاقوی خود قصد کشتن او را داشت که توسط دوستانش کشته شد. دستانش را بسته بودند، سپس او را به اتاق تونل برق بردند، جایی که مرد مسلحی به نام “کاراسو” از او محافظت می کرد، جایی که عادل به کاراسو گفت: “در بالا تصمیم گرفته شده است که اگر به چیا فرصت خودکشی داده شود، از او دوری کند. از او به بهانه سیگار کشیدن و تفنگ خود را به او بسپار، بگذار خودش را بکشد».
بعد کاراسو اطلاعاتی به عادل می دهد و می گوید همان طور که شما گفتید من کمی چیا را رها کردم و به اتاق دیگری رفتم، اسلحه ام را جا گذاشتم اما وقتی برگشتم چیا خواب بود و خودکشی نکرد. سپس به دستور آمد و عادل، چیا توسط دو عنصر ه.پ.گ به کوه هفت طباق برده می شود و در آنجا کشته می شود، پس از بازگشت این دو کادر به غار قدرت، عادل به نیروهای خود گفت: «هر کس در مورد چیا سؤال کرد، بگو وی که دیگر اینجا نیست و به جای دیگری منتقل شده است.»
چیا بوتان چگونه، کجا و توسط چه کسی کشته شد؟
چیا بوتان که در بین دوستانش به “هوو” شهرت داشت، در دوازدهم سال ۲۰۲۱ در ساعت ۱۵:۵۰ توسط دو عضو ه.پ.گ به نام های (سیوان کاتو و میلیتان بوتان) کوه هفت تابک در نزدیکی دره هیشک به قتل رسید. در مرز شهر دینارته و با دو گلوله چیا بوتان را می کشند، این دو عنصر ه.پ.گ به طرز وحشیانه ای چیا بوتان را می کشند، سپس جنازه او را با چوب و خاک می پوشانند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *