۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک چگونه ارتش ترکیه را به اقلیم کردستان عراق کشاند؟

  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۳۲۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : رهبران پ‌ک‌ک بدون در نظر گرفتن قدرت، توانایی و شجاعت خود و چریک‌هایشان، بر اساس سخنان عبدالله اوجالان: «جنوب را به ویتنام تبدیل می‌کنیم»، می‌خواستند تمام اقلیم کردستان عراق را به دولت ترکیه بسپارند.آنها می‌دانستند که اگر جنگ در اقلیم گسترش یابد، عرصه برای آنها گورستان خواهد شد و سخنان رئیس‌جمهور قبل از حمله به حقیقت پیوست: “ما جنوب را به ویتنام تبدیل می‌کنیم. از این مناطق در عرض یک هفته… وگرنه نیروی بیشتری متحمل می شدند. سپس شمال و جنوب یکی می شد و پ.ک.ک به یک حزب رسمی در جنوب تبدیل می شد افکار عمومی جهان ترکیه را مجبور کرد که جنوب را ترک کند و به مرزهای خود بازگردد.
به خیانت و دشمنی اوجالان و جمیل بایک برای درآوردن اقلیم تحت حاکمیت دولت ترکیه نگاه کنید، یعنی آنچه ترکیه از زمان جنگ جهانی اول و از سال ۱۹۱۹ تلاش کرده است انجام دهد که استان موصل از جمله اقلیم کردستان به آن تعلق دارد. جمیل بایک نگران است که چرا ارتش ترکیه تمام اقلیم کردستان را اشغال نکرده و تحت فشار افکار عمومی جهان و تلاش سازمان های اقلیم مجبور به ترک اقلیم کردستان شد!!!
پ.ک.ک به دستور اوجالان و کنگره پنجم خود ارتش ترکیه را به خاک اقلیم کردستان عراق خارج کرد، اما چون چریک هایش نتوانستند در مقابل ارتش ترکیه مقاومت کنند و فرار کردند، شروع به تبلیغات کرد و حزب دمکرات کردستان را مقصر دانست.در ادامه این سیاست و تبلیغات، چریک های پ.ک.ک از هفتانین به نیروهای حزب دمکرات کردستان حمله کردند که در آنجا شکست خوردند. جمیل بایک می گوید : «رفقای هفت‌نین در آن زمان می‌خواستند ضربه‌ای به پ‌د‌ک بزنند، اما چون آمادگی نداشتند، ضربه‌ی بزرگی خوردند و ما شهدای زیادی دادیم».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین