۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک و پژاک جشن نوروز کُردها را هم به اسارت گرفته است

  • ۴ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۵۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : نوروز یک جشن همگانی است. این جشن، نماد آزادی، استقلال، شادی، احیاء، مبارزه و آفرینش است. روزهای نوروز را، دختران و عروس‌ها، پیرها، زنان و مردان، کودکان و جوانان، کارگران و دهقانان، روشنفکران و هنرمندان با شور و هیجان فراوان،با احساس پاکی، نوروز را جشن می‌گیرند. خود را آزادانه آماده کنند آواز می خوانند، پایکوبی می کنند.

در برخی مناطق حضور کردها، جشن نوروز، تحت کنترل پ‌ک‌ک و پژاک است. این گروه تروریستی از نوروز سوء بهره برداری می کند. به همین خاطر این جشن بهانه ای برای نابودی کردها و پروژه دولتی پ.ک.ک می شود.

در ترکیه، در تجمعاتی که به مناسبت جشن نوروز برگزار می شود، کردها به علت تهدیدات و فشارهای گروه تروریستی پ.ک.ک، اقدام به سردادن شعارهایی به نفع این سازمان جنایتکار می نمایند و نمادهای این گروهک را به دست می گیرند که در اثر این حوادث همه ساله جشن نوروز در ترکیه به حوادث تلخ منجر می شود.

متأسفانه در شمال سوریه نیز به دلیل استقرار گروه تروریستی پ.ک.ک در این مناطق، جشن نوروز به اسارت این گروه درامده و بیشتر از یک جشن همگانی و مناسبتی، به مراسم حمایت از عبداله اوجالان و پ.ک.ک تبدیل می شود.

کردها باید نوروز را از اسارت پ.ک.ک و نهادهای اقماری آن خارج نمایند. پ.ک.ک تمام زندگی کُردها را به نفع خود مصادره می کند و آرامش و شادی را از ان سلب نموده است.

به نفع کردها است که موضع مشترکی برای حفاظت از خود در برابر پ.ک.ک اتخاذ نمایند. نوروز عید همگانی است. نباید بر اساس منافع سازمان ها و احزاب و گروهک ها جشن گرفته شود. منافع عمومی ملی باید هدف در نوروز باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین