۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک هم از استخراج نفت در سوریه ارتزاق می کند

پ.ک.ک هم از استخراج نفت در سوریه ارتزاق می کند

  • ۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۱۹۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که پ‌ک‌ک و شاخه سوری آن، YPG، که میادین نفت و گاز طبیعی در سوریه را اشغال کرده‌اند، تلاش می‌کنند از طریق حفاری نفت و فروش آن به بازار سیاه از طریق شرکت‌هایی که تأسیس کرده‌اند، درآمد کسب کنند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع امنیتی، این گروه تروریستی که مدت‌ها میدان‌های نفت و گاز طبیعی در نزدیکی رودخانه فرات را اشغال کرده است، در تلاش است تا نفت غارت شده رمیلان و دیرالزور را از طریق شرکتی به نام Cezire Petrol به کشورهای مختلف منتقل کند.

رسانه های ترکیه مدعی شدند که بسیاری از شرکت های اکتشاف و تولید نفت در منطقه نیز تحت این طرح کار می کنند.

تجارت نفت در سوریه توسط اعضای پ‌ک‌ک که قبلاً در عراق فعال بودند انجام می‌شود.

حسن، مانند بسیاری از افسران PYD/YPG در سوریه، در گذشته در عراق فعالیت داشته است. او با پیوستن به شمال عراق در سال ۱۹۹۴، با شروع جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، زیر نظر PYD/YPG شروع به فعالیت کرد.

به گزارش رسانه های محلی، وی سپس در سال ۲۰۱۷ به عنوان مسئول PYD معرفی شد و تا سال ۲۰۲۰ به وظیفه خود ادامه داد و پس از آن با بازاریابی نفت و گاز طبیعی در سوریه برای جمع آوری پول برای این سازمان کار کرد.

در دسامبر گذشته، حکومت سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و PKK/YPG را به «دزدیدن نفت و گاز طبیعی کشور» متهم کرد.

حکومت ادعا کرد که خسارات مستقیم خود در اثر حملات در مناطق نفت، گاز طبیعی و معادن بالغ بر ۲۵٫۹ میلیارد دلار بوده است، در حالی که ضررهای غیرمستقیم به دلیل اختلال در تولید در منطقه از ۸۶ میلیارد دلار فراتر رفته است.

کارشناسان می گویند PKK/YPG که به لطف حمایت ارتش ایالات متحده در سوریه فعالیت می کند، قصد دارد از طریق تجارت نفت از طریق شرکت های خود، این سازمان را در تلاش برای ماندگاری طولانی مدت در منطقه تامین مالی کند. این گروه تروریستی همچنان بیش از ۷۰ درصد از منابع نفتی کشور را در اختیار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین