۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • واشنگتن پست تایید کرد که ارتش آمریکا به تروریست های پ.ک.ک آموزش می دهد

واشنگتن پست تایید کرد که ارتش آمریکا به تروریست های پ.ک.ک آموزش می دهد

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
  • ۲۴۶ بازدید
  • ۰

مقاله‌ای در واشنگتن پست، روزنامه‌ای که به دلیل روابط نزدیک خود با کاخ سفید شناخته می‌شود، بار دیگر آموزش نظامی ایالات متحده به شاخه سوری سازمان تروریستی پ‌ک‌ک، YPG، در سوریه را افشا کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، عنوان عکس استفاده شده در مقاله جو دیویدسون «زنان در عملیات ویژه با وجود نظم کامل ادغام با موانع روبرو می‌شوند» چنین است: «U.S. نیروها در ماه سپتامبر به پ‌ک‌ک یا حزب کارگران کردستان آموزش نظامی می‌دهند، که به طور کامل حمایت مستمر ارتش ایالات متحده از تروریست‌هایی را که در شمال سوریه در سراسر مرز ترکیه مبتلا شده‌اند، آشکار می‌کند.

بروس هافمن، تحلیلگر سیاسی آمریکایی متخصص در مبارزه با تروریسم، از اولین کسانی بود که به این عنوان توجه کرد.

هافمن در توییتر نوشت: “به شرح این عکس در صفحه ۲ واشنگتن پست امروز نگاه کنید.” «آیا نیروهای ویژه ایالات متحده واقعاً «آموزش نظامی» را به پ‌ک‌ک ارائه می‌کنند – گروهی که از سال ۱۹۹۷ در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه ایالات متحده قرار گرفته است؟»

پ.ک.ک توسط ایالات متحده، ترکیه و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شود، اما واشنگتن اصرار دارد که رفتار مشابهی با گروه وابسته به سوریه، YPG، نداشته باشد. کاخ سفید در درجه اول با YPG برای عقب راندن گروه تروریستی داعش در شمال شرق سوریه شریک شد و آنکارا به شدت با حمایت آمریکا از آن مخالف است.

PKK/YPG از زمان عقب نشینی نیروهای بشار اسد، رهبر رژیم سوریه در سال ۲۰۱۲، بخش اعظمی از شمال شرق سوریه را کنترل کرده است. این گروه تروریستی تهدیدی بزرگ برای ترکیه است و مردم محلی را به وحشت انداخته، خانه های آنها را ویران کرده و آنها را مجبور به فرار می کند.

واشنگتن به بهانه مبارزه با داعش، آموزش های نظامی و کامیون های تسلیحاتی را برای پ.ک.ک/YPG در منطقه فراهم کرده است. اخیراً در اوایل ژانویه، منابع محلی گزارش دادند که نزدیک به ۱۰۰ خودرو حامل نیروهای کمکی نظامی و لجستیکی به منطقه حسکه سوریه که توسط تروریست‌های پ‌ک‌ک/YPG کنترل می‌شود، رفتند.

تروریست‌ها از پایگاه‌هایی در سراسر مرز ترکیه در شمال سوریه و عراق برای طراحی و اجرای حملات به این کشور استفاده می‌کنند و امیدوارند که یک کریدور تروریستی در امتداد خط مرزی ایجاد کنند.

از سال ۲۰۱۶، آنکارا حملات متقابل علیه گروه‌های تروریستی را رهبری می‌کند و تلاش می‌کند تا یک خط امنیتی به عمق ۳۰ کیلومتر (عمق ۱۹ مایل) ایجاد کند، که روسیه و ایالات متحده در اکتبر ۲۰۱۹ متعهد شدند از آن پشتیبانی کنند.

در همان ماه، ترکیه عملیات صلح بهار خود را علیه PKK/YPG و داعش در شمال سوریه آغاز کرد و واشنگتن قول داد که PKK/YPG از منطقه خارج شود. ارتش ایالات متحده سپس تمام پایگاه های خود را در این منطقه تخلیه کرد و اولویت را برای استقرار در نزدیکی میادین نفتی قرار داد. نیروهای آمریکایی در حال حاضر در بسیاری از پایگاه‌ها و پست‌های نظامی در منطقه وسیع تحت اشغال تروریست‌ها در مناطق حسکه، رقه و دیرالزور حضور دارند. واشنگتن به طور مداوم به واحدهای نظامی خود در میادین نفتی تحت کنترل PKK/YPG نیرو می فرستد، در حالی که نیروهای آمریکایی گشت زنی منظم با PKK/YPG انجام می دهند.

واشنگتن همچنین اغلب از آنکارا به دلیل حملات هوایی خود به PKK/YPG انتقاد می کند و مدعی است که ترکیه عملیات خود را علیه شورشیان باقی مانده داعش “تهدید” می کند. آنکارا به طور مداوم انتقاد خود را محکوم کرده و اعلام کرده است که هدف آن فقط تروریست ها هستند و اطمینان می دهد که عملیات ترکیه هیچ آسیبی به غیرنظامیان یا جنبش مخالفان سوری که از زمان شروع جنگ داخلی از آن حمایت کرده است، وارد نمی کند.

این موضوع منبع اصلی تنش بین متحدان ناتو بوده است. به لطف کمک میلیون‌ها دلاری ایالات متحده، پ‌ک‌ک/ ی‌پ‌گ در شمال شرقی سوریه قوی‌تر شده است، علی‌رغم وعده‌های واشنگتن به ترکیه مبنی بر اینکه با آنکارا علیه داعش و پ‌ک‌ک «مشاوره و همکاری نزدیک» خواهد کرد.

همین ماه گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، آمریکا را به دلیل «چشم بستن» بر نگرانی‌های ترکیه در مورد همکاری این کشور با PKK/YPG علیرغم شکایات مکرر، مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ما خود را از چکمه‌های خود می‌کشیم».

اردوغان ماه‌هاست که از عملیات زمینی در شمال سوریه و عراق خبر داده و پس از حمله تروریستی ۱۳ نوامبر در استانبول که شش کشته و ۸۱ زخمی برجای گذاشت، تهدید خود را افزایش داده است. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، «مخالفت شدید» را با طرح‌های اردوغان برای حمله زمینی ابراز کرد.

اردوغان و دیگر مقامات ترکیه هرگونه هشدار را رد کردند و تاکید کردند که ترکیه “متعهد به حفاظت از مرزهای خود است و از کسی اجازه نخواهد گرفت.”

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد که ترکیه هشدارهای لازم را به کشورهای همپیمان می دهد تا هر چه سریعتر تمام روابط خود را با گروه های تروریستی قطع کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *