۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک: خواهان آرامش در انتخابات آتی ترکیه هستیم

پ.ک.ک: خواهان آرامش در انتخابات آتی ترکیه هستیم

  • ۲۰ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

یکی از مقامات بلندپایه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) اظهار کرد که ما به نوبه خود در حال تحقیق درباره اقدامات تحریک‌آمیز اخیر در استان هاکاری هستیم و دولت ترکیه نیز باید همین کار را انجام دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : به نوشته روزنامه رادیکال ترکیه،”زبیر آیدار” یکی از رهبران بلندپایه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مستقر در اروپا تصریح کرد که جنبش وی خواهان آن است که انتخابات محلی آتی در ترکیه در فضایی آرام برگزار شود.
وی همچنین متعهد شد درباره ناآرامی‌های اخیر که در جنوب شرق ترکیه رخ داد، تحقیقات کند.
“زبیر آیدار” در مصاحبه با روزنامه رادیکال گفت: دولت ترکیه باید در خصوص ناآرامی‌ها اخیر در استان هاکاری در شرق ترکیه تحقیقات را آغاز کند و پ ک ک نیز تحقیقات خود را درباره این تحریک‌ها آغاز خواهد کرد.
آیدار با اشاره به تنش‌های اخیر که در استان هاکاری آغاز شدند، گفت: همه خواهان تسریع در اقدامات مربوط به این فرآیند هستند. ما به دولت ترکیه گفته‌ایم که فرآیند انتخابات را به تاخیر نیندازد زیرا این فرآیند دشمنان زیادی دارد. اکنون دولت ترکیه این حادثه را یک تحریک می‌خواند اما این دولت باید تحریک‌کنندگان را افشا کند. ما مطمئنا در داخل جنبش خود دست به تحقیقات خواهیم زد.
در تاریخ شش دسامبر در جریان حمله پلیس ترکیه به یک تجمع اعتراضی علیه گزارش‌های مربوط به تخریب قبرهای اعضای پ ک ک دو تن جان خود را از دست دادند.
رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه مدعی شد که حوادث استان هاکاری اقدامات انجام شده از سوی کسانی است که می‌خواهند به فرآیند انتخابات آسیب بزنند.
عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ ک ک به دولت ترکیه تا پس از انتخابات محلی در ماه مارس ۲۰۱۴ زمان داده است.
آیدار خاطرنشان ساخت: این اقدامی برای نجات دادن فرآیند صلح است. ما کمتر از چهار ماه تا انتخابات محلی وقت داریم اما پس آن انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. پارلمان تا ماه مارس فعال خواهد بود و می‌تواند برخی قوانین را برای تسهیل این فرآیند تصویب کند.

آیدار خاطرنشان ساخت: دیدار یک گروه از نمایندگان گروه خردمندان و روزنامه‌نگاران می‌تواند این فرآیند به بن بست رسیده را احیا کند.
وی افزود: تاثیرات چنین دیداری هنگامی که آنها پیام‌های مستقیم به دولت و عموم دهند چشمگیر خواهد بود.
آیدار همچنین در مصاحبه با روزنامه طرف اظهار داشت که انتخابات ترکیه نباید زیر سایه سلاح انجام شود.

وی خاطرنشان ساخت: ما خواهان این هستیم که انتخابات در فضای آرام برگزار شود. این درست نیست که ما خواهان ورود به انتخابات با اقدامات مسلحانه هستیم در حالی که دولت ترکیه این اتهام را مطرح می‌کند ما به دنبال فضایی هستیم که مناسب انتخابات باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین