۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک، خشم ارمنی های ترکیه را برانگیخت

پ.ک.ک، خشم ارمنی های ترکیه را برانگیخت

  • ۲۱ دی ۱۳۹۲
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

سخنان رییس شورای رهبری پ.ک.ک در مورد لابی ارامنه و تشبیه آن به دولت در سایه و نهادهای تحت تاثیر ناتو، موجب خشم ارامنه و انتقاد سران حزب نزدیک به پ.ک.ک شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی وطن ترکیه، خانم بسه هوزات که در کنار جمیل بایک به عنوان یکی از دو رییس شورای رهبری پ.ک.ک فعالیت می کند، دیروز در گفتگو با فرات نیوز، در مورد تحولات اخیر ترکیه سخنانی بر زبان آورد که موجب واکنش های منفی فراوان شد. هوزات در سخنان خود در مورد فعالیت دولت سایه و قدرت های پنهان در ترکیه گفت:«جماعت فتح الله گول دقیقا یک دولت مخفی است و به شیوه ی پنهانی به تحولات دموکراتیک ترکیه ضربه می زند. البته در جهان نظایر دیگری برای این پدیده وجود دارد. مثلا لابی ارامنه، لابی یهود و لابی رومیان یا یونانی های قبرس از جمله نهادهایی هستند که تحت تاثیر ناتو، مانند دولت سایه عمل می کنند و می توان آنان را گلادیو و ساختارهای پنهانی نامید.»
این اظهارات بسه هوزات موجب واکنش تند روزنامه ی آگوس ترکیه شد. روزنامه ی آگوس که به ارامنه ی ترکیه تعلق دارد، طی سالیان اخیر روابط گرمی با حزب صلح و دموکراسی و دیگر نهادهای اقماری پ.ک.ک داشته است. سردبیر این روزنامه اعلام کرد که سخنان رییس شورای رهبری پ.ک.ک را توهین و تحقیر به ارامنه می داند و اگر وی برای اثبات ادعای خود اسنادی در دست دراد، حتما آن را منتشر کند.
این واقعه همچنین، واکنش دو سیاتمدار نزدیک به پ.ک.ک را نیز به دنبال آورد. ارتوغرول کورکچو نماینده ی مرسین و صباحت تونجل نماینده ی استانبول که هر دو از سیاستمداران نزدیک به پ.ک.ک بوده و حزب چپ گرای جدید را بر اساس پیشنهاد اوجالان به نام حزب دموکراتیک خلق ها تاسیس کرده اند، با انتشار یک بیانیه، سخنان بسه هوزات را محکوم کرده و اعلام کردند که این ادبیات نابه جا، با آراء و تفکرات آزادی خواهانه در خصوص حقوق خلق ها منطبق نیست.
این نخستین بار است که نهادهای رسمی نزدیک به پ.ک.ک، در انتقاد از سخنان سران این حزب، بیانیه صادر می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین