۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیشنهادهای اوجالان در ملاقات با نمایندگان کُرد

پیشنهادهای اوجالان در ملاقات با نمایندگان کُرد

  • ۲۵ دی ۱۳۹۲
  • ۳۰۰ بازدید
  • ۰

یکی از پیشنهادهای اوجالان، دخیل شدن یک شورای نظارتی در چهارچوب مذاکرات صلح است.
انجمن بی تاوان آذربایحان غربی به نقل از روزنامه ی اوزگور گوندَم؛ ادریس بالوکن، نماینده ی بینگُل و عضو هیات ملاقات با رهبر زندانی پ.ک.ک، پیشنهادهای اوجالان در مورد تداوم مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک را با رسانه ها در میان گذاشت. برخی از اظهار نظرهای اوجالان که بالوکن آنها را با رسانه ها در میان گذاشته به این شرح است:
ترور سه تن از سران پ.ک.ک در پاریس، یک قتل عام صورت گرفته توسط دولت پنهان و نیروی مخوف گلادیو است و هدفش ایجاد کودتایی برای پایان دادن به روند مذاکرات است.
بمباران اولودره، کشتن دو شهروند کرد گَوَر و مقاومت برای آزاد نکردن نمایندگان زندانی در واقع حمله ای از سوی ساختار کودتاگر است.
با به قتل رسیدن هرانت، روند قتل آخرین ارمنی آغاز شد. من در مقابل این عمل بزرگ ترین ملارزه را انجام می دهم.
جمهوری دموکراتیک جدید نه با سیاست های فاشیستی حزب جمهوری خلق و جنبش ملی گرا شکل می گیرد و نه با سیاست های هژمونی حزب عدالت و توسعه.
تنها راه نجات از این جهنم، تاسیس یک جمهوری دموکراتیک جدید است و ایجاد دموکراسی ملی، راه نجات از آشوب است.
حزب عدالت و توسعه اگر به جای تلاش برای استقرار دموکراسی به فکر یک کاسه کردن قدرت و تقویت هژمونی خودمحورانه باشد، آشوب موجود، شدت بیشتری خواهد گرفت.
حزب عدالت و توسعه فورا باید برای ارتقای گفتگوهای کنونی به سطح مذاکره ای جدی و هدفمند و دخیل نمودن شورای نظارتی و بررسی ابعاد حقوقی، هر آن چه لازم است انجام بدهد.
ادریس بالوکن در مورد احتمال حضور خبرنگاران و اعضای هیات فرزانگان صلح در ایمرالی و ملاقات آنان با اوجالان گفت:« ما این احتمال را به جناب اوجالان عرض کردیم. جناب اوجالان بر سه موضوع مطرح شده مذاکره ای با معنا، شورای نظارتی و بررسی ابعاد حقوقی تاکید کردند و گفتند اگر قرار باشد برای عمل نمودن به این خواسته ها، منتظر ۳۰ مارس و فرا رسیدن زمان انتخابات بمانند، مرنکب خطا شده اند.»
گفتنی است دولت ترکیه تاکنون حاضر نشده پیشنهاد اوجالان مبنی بر ایجاد شورای نظارتی در مذاکرات صلح را بپذیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *