۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلمپ دفتر حزب اقماری پ.ک.ک در زاخو

  • ۹ آبان ۱۳۹۲
  • ۲۰۸ بازدید
  • ۰

دفتر حزب راهکار دموکراتیک در زاخو به دستور بارزانی تعطیل شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، دفتر حزب راهکار دموکراتیک که به عنوان حزب اقماری پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق شناخته می شود، تعطیل شده و تابلوی آن توسط مامورین حکومت اقلیم کردستان عراق کنده شد.
دریا خلیل احمد مسئول منطقه ی بهدینان حزب راهکار دموکراتیک اعلام کرده که پیشمرگ های وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق، دفتر حزب آنها را بسته و پس از کندن تابلو، درب را پلمپ کرده و اعلام کرده اند که این حزب حق ندارد در زاخو به فعالیت های خود ادامه دهد.
وی همچنین اعلام کرده که پیشمرگ های مزبور با عوامل حزب راهکار دموکراتیک به تندی و توام با بی احترامی برخورد کرده اند.
فرات نیوز به عنوان ارگان رسانه ای پ.ک.ک این اقدام را با موضوع جلوگیری از ورود صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکرایتک کردهای سوریه در یک راستا و دارای هدفی واحد دانسته است.
گفتنی است حزب راهکار دموکراتیک همچون پژاک و حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه، توسط پ.ک.ک ایجاد شده است و در انتخابات اخیر پارلمان اقلیم کردستان عراق نامزدهای این حزب تنها توانستند سه هزار و ششصد رای از کل آرای ماخوذه را دریافت کنند.
از دو ماه پیش و همزمان با بروز اختلافات اولیه در خصوص چند و چون برگزاری نشست موسوم به کنگره ی ملی کُرد، تنش های سیاسی بین پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق عمیق تر شده است. سران پ.ک.ک در قندیل طی روزهای گذشته از بارزانی انتقاد کرده و رسانه های نزدیک به بارزانی هم به این انتقادات به تندی پاسخ داده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین