۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پای انقلاب کردهای سوریه ایستاده ایم

  • ۱۱ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

فرمانده ی شاخه ی نظامی پ.ک.ک ضمن حمایت از کردهای سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) القاعده را مزدور و دشمن کردها دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی اوزگور گوندَم (ارگان رسانه ای پ.ک.ک) مراد قاراییلان عضو شورای رهبری و رییس شاخه ی نظامی پ.ک.ک، به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تاسیس این حزب، در جمع فرماندهان نظامی سخنرانی کرد. وی درباره ی تحولات مناطق کردنشین شمال سوریه گفت:« با تمام توان خود پای انقلاب مردم غرب (شمال سوریه) ایستاده ایم و معتقدیم که انقلاب آنان در مسیر دموکراسی، ازادی و عزت است و بهترین گزینه برای کردها در آن مناطق، تبعیت از سیاست خط سوم است. یعنی نه قرار گرفتن در کنار رژیم اسد و نه پیوستن به مخالفین اسد، بلکه حرکت در خط سوم که همانا دفاع از مطالبات و جغرافیای کُردی است.»
وی در ادامه افزود:«نیروهای القاعده پیش تر مزدور بشار اسد بودند و به دستور او ۴ تن از مسئولین حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) کشته شدند و هم اکنون القاعده ای ها تغییر مسیر داده و مزدور ترکیه ی اشغال گر شده اند و در هر حال، جایگاه خود را به عنوان دشمن کردها حفظ کرده اند.»
وی در پایان به این موضوع اشاره کرد که کردهای سوریه طی دهه های اخیر بیش از دیگر عناصر جامعه ی سوریه ستم دیده اند و باید برای رسیدن به اهداف خود دارای سازماندهی وسیع و عمیق باشند.
مراد قاراییلان از اعضای موسس پ.ک.ک به مدت ۷ سال پست ریاست شورای رهبری پ.ک.ک را در دست داشت. پس از آن که جمیل بایک و بسه هوزات به عنوان رهبران مشترک این شورا برگزیده شدند، قاراییلان پست فرماندهی شاخه ی نظامی را در اخیتار گرفته و باهوز اردال و صوفی نورالدین، هر دو از کردهای سوری پ.ک.ک، معاونین وی در قرارگاه مرکزی این حزب هستند. قاراییلان به مدت چند سال مسئول کلیه ی فعالیت های پ.ک.ک در سوریه بوده و شناخت دقیقی از این کشور و مسائل مرزی آن دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین