۹ فروردین ۱۴۰۳

پاسخ داود اوغلو به درخواست اوجالان

  • ۲۹ آبان ۱۳۹۲
  • ۳۲۰ بازدید
  • ۰

رهبر زندانی پ.ک.ک خواهان ورود یک طرف سوم به صحنه ی مذاکرات است اما داود اوغلو بر این باور است که چنین نیازی وجود ندارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ی ترکیه دیروز در موسسه بروکینگز در واشنگتن سخنرانی کرد.
وی در مورد سفر مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق به دیاربکر گفت: «این سفر یک رویداد بزرگ و برگزاری جشن صلح و برادری بود. کسی باور نمی کرد که بارزانی و نخست وزیر در حضور هزاران نفر چنین جشنی را برگزار کنند و این مراسم در حقیقت، نشستی بود که نشان داد مساله ی کُردهای ترکیه یک تهدید داخلی نیست. من در این جشن در کنار شوان پرور نشسته بودم و به او گفتم: هر لحظه که بخواهی می توانی حق شهروندی خود را به دست بیاوری. من وزیرم و تو هنرمند و من و تو در این کشور دارای حقوق همسان و برابر هستیم. من از شوان عذرخواهی کردم و معتقدم که کسانی که با سیاست های غلط خود شوان پرور را از سرزمین خود دور کرده بودند، باید از او عذرخواهی کنند.»
احمد داود اوغلو در ادامه و درباره ی مذاکرات صلح گفت: «در ترکیه شرایطی به وجود آمده که شهروندان ما به طور مستقیم همه ی مشکلات خود را با دولت در میان می گذارند و در چنین شرایطی نیازی به حضور طرف سوم وجود ندارد. البته این سخن من به این معنی نیست که به طرف سوم اعتماد نداریم بلکه منظور من این است که مساله ی کُردها با سازش و توافق به پایان می رسد و نیازی به طرف سوم وجود ندارد.»
عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک خواهان حضور طرف سوم در مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک شده بود و گلتن کشاناک، رهبر حزب صلح و دموکراسی در آلمان خواستار حضور یک کشور غربی در مذاکرات شد اما سری ثریا اندر، نماینده ی استانبول که به تازگی با اوجالان ملاقات کرده در گفتگو با خبرگزاری کردپرس اعلام کرد که منظور اوجالان از طرف سوم، افکار عمومی و رسانه های ترکیه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *