۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • پاسخ ایران به فتنه‌گری گروه‌های تجزیه طلب و تروریستی در شمال عراق

پاسخ ایران به فتنه‌گری گروه‌های تجزیه طلب و تروریستی در شمال عراق

  • ۲ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۹۰ بازدید
  • ۰

تجزیه طلبان مشغول به توطئه علیه وحدت ایران و ملت این کشور از طریق قاچاق اسلحه و ارسال تروریست از آن سوی مرزها، پاسخی درخور دریافت کردند.

انجمن بی تاوان : کارشناسان امور استراتژیک معتقدند که عراق پس از حمله آمریکا به مرکز اسکان گروه‌های تروریستی کرد تبدیل شده است. تحلیلگران توضیح دادند که گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه (پ‌.ک‌.ک) این مثلث را در مرز عراق – ترکیه – ایران در منطقه‌ای به نام کوه قندیل مستقر نموده که منطقه‌ای مرتفع، ناهموار، دارای دره‌ها و غارهای زیادی است. ترکیه ده ها بار تلاش کرد تا به حضور نظامی حزب مذکور در این منطقه پایان دهد، اما در این امر موفق نبود.

آنها افزودند که پ‌.ک‌.ک برای داشتن نقش مؤثر در عراق، ترکیه و سوریه، سعی دارد حضور خود را در این منطقه پررنگ نماید؛ این حزب تروریستی در ایران شاخه‌ای فعال به نام سازمان پژاک دارد که برای هدایت حملات جهت دستیابی به اهداف خاص سیاست های آمریکا در ایران،تلاش می کند.

از سوی دیگر، ناظران عراقی معتقدند که سرنخ های وجود دارد که به منظور بی‌ثبات کردن امنیت در منطقه و اهداف مشخص و آشکار، برای تحریک سازمان‌های کرد در شمال عراق، غرب ایران و جنوب ترکیه تلاش می کند.

آنها تاکید کردند که این سازمان‌های مستقر در کردستان عراق، سازمان‌های تروریستی هستند که از سوی مسعود بارزانی حمایت می‌شوند. وی تلاش می‌کند با صادر کردن نفت عراق به رویای خود برای ایجاد یک کشور بزرگ کردی دست یابد.

کارشناسان نظامی سوریه نیز به نوبه خود تأیید کردند که آنچه در منطقه اتفاق می افتد به طور کلی با هم مرتبط است اعم از بی ثباتی در ایران، سرقت نفت سوریه و عراق، کنترل مناطق وسیع خارج از اقلیم کردستان عراق و شبه نظامیان کرد جدایی طلب در سوریه.

آنها با اشاره به مدیریت تمام این نیروها توسط واشنگتن تأکید کردند که ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آموزش عوامل خود و خرابکاران در کردستان عراق پایگاه های جاسوسی و ستادی ایجاد کرده اند که به حاکمیت عراق و روابط آن با کشورهای همسایه لطمه می زند.

این کارشناسان نظامی تصریح کردند که اقدام ایران پاسخی به تهدید علیه خاک ایران بود و جاهای مورد اصابت، پایگاه‌ها و مکان‌های آموزش عوامل نفوذی و جاسوسان تحت نظارت اطلاعات رژیم صهیونیستی بود. شایان ذکر است طی ماه‌های گذشته به دولت عراق و نیز کردستان عراق نسبت به آن بارها هشدار داده شده و پیشتر از آن، به خوبی آگاه شدند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *