۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • “همکاری بین پ.ک.ک و اتحادیه میهنی” یک گزارش،اسرار تلاش برای هدف قرار دادن مظلوم عبدی در فرودگاه سلیمانیه را فاش می کند

“همکاری بین پ.ک.ک و اتحادیه میهنی” یک گزارش،اسرار تلاش برای هدف قرار دادن مظلوم عبدی در فرودگاه سلیمانیه را فاش می کند

  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۸۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک گزارش مطبوعاتی جزئیات محرمانه پرونده تلاش برای هدف قرار دادن فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (مظلوم عبدی) در فرودگاه سلیمانیه را فاش کرد و تاکید کرد که گروه تروریستی پ‌ک‌ک و سازمان اطلاعات اتحادیه میهنی (زانیاری) با اطلاع ترک ها از محل عبدی برای هدف قرار دادن او با یکدیگر همکاری کردند.

اداره امنیت فرودگاه بین المللی سلیمانیه بعدازظهر روز جمعه ۱۸ فروردین ماه اعلام کرده بود که انفجاری بدون ایجاد خسارت مادی و جانی دیوارهای فرودگاه بین المللی سلیمانیه را هدف قرار داده است و رسانه های عراقی اعلام کرده اند که انفجاری که در فرودگاه سلیمانیه رخ داده است. حمله پهپادهای ترکیه فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه مظلوم عبدی هدف قرار گرفت و عبدی از این حمله جان سالم به در برد.

در ابتدا، نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) این موضوع را تکذیب کردند که مظلوم عبدی فرمانده کل آنها مورد سوءقصد توسط پهپادهای ترکیه برای سرپوش گذاشتن و پنهان کردن این حادثه قرار گرفته است، بنابراین مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک در ابتدا اخباری منتشر کرد که حضور عبدی در سلیمانیه را تکذیب کرد و بنابراین حمله موشکی به وی را تکذیب کرد، اما بعد آمد و اذعان کرد که مظلوم عبدی در سلیمانیه بوده و مورد سوءقصد نافرجام پهپادهای رزمی ترکیه قرار گرفته است.

بر اساس گزارشی که وب سایت دارکا مازی که توسط گروهی از کادرهای برجسته سابق پ.ک.ک اداره می شود، منتشر شده است، مظلوم عبدی کاملا مخفیانه از سوریه به استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق رفته است و تنها طرفی که با این سفر محرمانه آگاه بود آژانس اطلاعات اتحادیه میهنی کردستان (زانیاری) و برخی از نزدیکان مظلوم عبدی بود، اما با وجود این، دولت ترکیه از سفر عبدی به سلیمانیه و حضور وی در آنجا مطلع شد و اقدامی انجام داد. یورش برای هدف قرار دادن و ترور او! اگر حضور ژنرال‌های نظامی آمریکایی در خودروی حامل مظلوم عبدی نبود، بی‌تردید او در میان کشته‌شدگان حمله ترکیه قرار می‌گرفت.

این سایت نشان داد که با دولت ترکیه از طریق افراد ذی نفوذ در نهاد اطلاعاتی اتحادیه میهنی (زانیاری) با مظلوم عبدی در ارتباط بوده و اطلاعاتی در مورد آن داده شده است و این افراد با گروه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) مرتبط هستند که در آن نقش داشته‌اند. به نهاد اطلاعاتی اتحادیه میهنی نفوذ کرده است و این را گزارش هر دو روزنامه من نشان می دهد. اطلاعاتی که در مورد مظلوم عبدی به آنکارا رسیده است به احتمال قوی از سوی سرویس ضد تروریسم اتحادیه میهنی ارسال شده است.

این سایت معتقد است که علیرغم شکست حمله ای که مظلوم عبدی را در فرودگاه هدف قرار داد و فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه از این سوءقصد جان سالم به در برد، این حادثه یک واقعیت مهم را آشکار کرد و آن این است که گروه تروریستی پ‌ک‌ک جوهر تاکتیک‌ها و روش‌های انحلال فیزیکی خود را علیه کادرها و رهبران خود تغییر داده است، او دیگر مانند گذشته آنها را با دست جلادانش ترور نمی‌کند، بلکه مهم این است که او اطلاعاتی در مورد خود بدهد. تحرکات و محل اختفا تا دولت ترکیه یا یک حزب مخفی دیگر بتواند این کار را تکمیل کند! در مورد اینکه چرا وی اطلاعاتی در مورد مظلوم عبدی به دولت ترکیه داده است، موضوع همچنان مبهم و پر از شبهه است، اما آنچه مسلم است این است که پ.ک.ک مدت هاست از اقدامات و تحرکات مظلوم عبدی رنجیده و دلخور بوده است. وی در سال ۲۰۲۱ تلاش کرده بود مظلوم عبدی را از سمت خود برکنار کند و فرد دیگری به نام (محمود برخدان-محمود راش) را به جای او منصوب کند، اما از ترس مخالفت های خارجی یا افکار عمومی کرد نتوانست این کار را انجام دهد.

در این گزارش آمده است که گروه موسس پ‌ک‌ک نمی‌تواند با مظلوم عبدی به‌عنوان یک دیپلمات سیاسی برخورد کند و او را قبول ندارد و پ‌ک‌ک مدت‌هاست که از مظلوم عبدی ناراضی است و رهبری پ‌ک‌ک در حال برنامه‌ریزی برای حذف افرادی است که بازی می‌کنند. نقش برجسته در مقابل افکار عمومی یا کسانی که با حضور چهره های تاثیرگذار در صحنه، بیشتر ترس هایش از این افراد نشات می گیرد، زیرا پ.ک.ک معتقد است که هویت و (منافع حزبی) خود به دلیل حضور در معرض خطر است. از چنین افرادی! مظلوم عبدی به روابط مستحکم با آمریکا شهرت داشت و به عنوان یک رهبر در صحنه ظاهر شد که تهدیدی جدی برای پ.ک.ک و منافع سازمانی و حزبی آن بود و به همین دلیل پ.ک.ک برای انحراف این اتهام از خود کادرهای خود را هدایت کرد. در اطلاعات اتحادیه ملی و سازمان مبارزه با تروریسم اتحادیه اطلاعاتی را در مورد تحرکات و حضور مظلوم عبدی به دولت ترکیه می دادند، اما ترکیه در نتیجه حضور آمریکایی ها نتوانست ماموریت انحلال را به پایان برساند. ژنرال ها در ماشین با عبدی.

در این گزارش به برخی از کادرهای پ‌ک‌ک که در مناطق تحت نفوذ اتحادیه میهنی کردستان انحلال شده‌اند اشاره شده است:

– دیار قریب از رهبران برجسته پ ک ک، عضو شورای رهبری پ ک ک، عضو هماهنگی ریاست عمومی اتحادیه جامعه کردستان (KCK) و رییس مشترک سابق حزب راه حل دموکراتیک کردستان. PÇDK) سپس دیار در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ در مسیر خود به قندیل از شهر (قلعات دیزا) خارج شد و در مسیر خود به اعضای پوسته اتحادیه ملی در (سنکسر) سلام کرد و تنها پس از ۲۰ دقایقی گذشته بود که وسیله نقلیه وی مورد هدف هواپیماهای جنگی ترکیه قرار گرفت، بنابراین هواپیماهای جنگی چرخ ترکیه ای را که او سوار آن بود در پیچ های (کورتاک) هدف قرار دادند که موشک اول به خودروی غیرنظامی اصابت کرد و موشک دوم چرخ دیار غریب را منهدم کرد. سعی در کتمان مرگ دیار قریب به طرق مختلف داشت، از این رو رسانه های آن در ابتدا منتشر کردند که جنگنده های ترکیه یک خودروی غیرنظامی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۵ غیرنظامی کشته شدند. دیار قریب را خنثی کرده بود، پ.ک.ک تاریخ حادثه را به ۵ ژوئیه تحریف کرد و گفت که او برای سرپوش گذاشتن بر مرگ واقعی خود هدف گلوله قرار گرفته است!

– قاسم انگین یکی دیگر از رهبران برجسته پ.ک.ک، یکی از اعضای کمیته مرکزی گروهک که عمر خود را در مناطق تحت نفوذ اتحادیه میهنی گذرانده است، در ۲۷ اوت در روستای (صفرا) در شهرک هدف قرار گرفت. منطقه ماوت به همراه ۴ تن از اعضای چریک و این منطقه ماوت در ۶۵ کیلومتری شهر سلیمانیه است و با وجود این، پ.ک.ک تاریخ و مکان هدف گیری خود را تحریف کرد به طوری که روابط تیره آنها با اتحادیه تحت تأثیر قرار نمی گرفت و علنی می شد، بنابراین مکان هدف گیری خود را به منطقه (برادوست) که تحت نفوذ حزب دمکرات کردستان است تغییر داد، این سازمان ها با این تحریف می خواستند تقصیر را از اتحادیه دور کنند و مواضع مشکوک خود را بپوشاند!

– در ۲۱ مارس ۲۰۱۹ دو چرخ پ.ک.ک از (قلات دیزا) به سمت روستای (زراوه) حرکت کردند که یکی از چرخ ها (رضا آلتون) از رهبران ارشد و بنیانگذاران پ.ک.ک بود در حالی که (سرحد) وارتو – امرالله دورسون – و سینان سورعلی آقتاش بودند – و ناودار آمد – مایکل اوزدمیر) سوار بر دیگری، دو چرخ راهی را گرفتند که دیار قریب در آن هدف قرار گرفت و او کشته شد، دو چرخ از پاسگاه های ملی عبور کردند. اتحادیه و پس از مدت کوتاهی هواپیماهای جنگی ترکیه دو چرخ را هدف حمله هوایی قرار دادند، اولین موشک به چرخی که سوار آن بود اصابت کرد. و مسئول منطقه قندیل علی آقتاش و سه نفر در آنجا کشته شدند در حالی که چرخ (رضا آلتون) آسیب دید و از هدف قرار دادن جان سالم به در برد و در جریان حمله مجروح شد.

– دو شخصیت مهم در صفوف پ.ک.ک، دمحات آکید (سیدخان ایاز) و جمیل عامد (عصر ایرمک)، اعضای کمیته روابط خارجی اتحادیه جامعه کردستان (KCK) و مسئول روابط پ.ک.ک با اتحادیه میهنی. ، در ۱۵ اکتبر در کوه ازمیر توسط راهپیمایان ترک هدف قرار گرفتند. – بدون خلبان – و یکی از کادرهای اطلاعاتی گروهک از این حادثه مجروح جان سالم به در برد و این و کوه ازمیر مشرف بر استان سلیمانیه یک منطقه کوچک گردشگری است و سیدخان و کادر اطلاعاتی با نام مستعار (احمد) که از این حادثه جان سالم به در بردند، روابط عمومی پ‌ک‌ک با اتحادیه ملی را مدیریت می‌کردند و هر روز با شرکت اطلاعات انفورماتیک اتحادیه (زانیاری) ارتباط و ملاقات داشتند.

– جنگنده های ترکیه در ۱۳ ژوئن یک خودروی نیمه غیرنظامی را در روستای (در شمنه) در شهر (قلعه دیزا) هدف قرار دادند که با نام خود (اولاش درسیم) با سه نفر (چریک) این اولاش عضویت داشت. از کمیته رهبری نیروهای دفاع مردمی (HPG) و همچنین فرمانده کل جبهه از قندیل تا خواکورک بود و گفته می شد که اولاش دوغان مسئول نیروهای به اصطلاح دفاع شخصی است. در PDF نیروهای دفاعی (HPG).

– غیر از اینها… حملات ترکیه بسیاری از کادرها، رهبران و مقامات پ.ک.ک را در قندیل و دیگران را در جاده های رانیه، سانکسسر و قلات دیزا هدف قرار دادند و بدون اینکه پ.ک.ک تا امروز اعلام کرده باشد کشته شدند!

اسامی برخی از قربانیان و مفقودین قندیل:
جدای از اینها، بسیاری از رهبران، کادرها و مقامات پ.ک.ک در قندیل هدف حملات هوایی قرار گرفتند و بسیاری از آنها در جاده های رانیه، سنکاسار و قلعه دیزا کشته شدند.

نام برخی از این موارد:

اردوغان اونال: او که با نام خود (دوگان نورهاک) شناخته می شود، یکی از مقامات بخش فناوری اداره اطلاعات PKK (NLP) بود. او در حمله هوایی در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۹ کشته شد.

– عبدالرحمن حمو: او که با نام خود (دوزدار حمو) شناخته می شود، در دهه نود قرن گذشته از کادرهای پ.ک.ک در صفوف این سازمان ها به ویژه در غرب کردستان (کردستان سوریه) مناصب رهبری عالی را به عهده گرفت. اعلام شد که بدون اجازه رهبران پ.ک.ک نفت به اصطلاح با سوریه معامله کرده است که به دلیل این اتهام به قندیل احضار شد که بلافاصله پس از آن سرنوشت وی مشخص نشد و پس از آن اعلام شد که وی کشته شده است. در یک حمله هوایی!

عمر آیدین: او که با نام خود (ریناس آیدین) کارمند گمرک این سازمان ها شناخته می شود، در ۲ فوریه ۲۰۲۱ در یک حمله هوایی کشته شد.

– هماهنگ کننده عمومی منطقه قندیل، آیتن آمد (خالدا تار) و یکی از اعضای هیئت رهبری سازمان زنان کردستان (KJK) در ۹ مارس ۲۰۲۰ در قندیل هدف قرار گرفت و پ.ک.ک مرگ او را اعلام نکرده است. هنوز!

– دلال نورحک (اسما آرات) از اعضای حزب آزادی زنان کردستان (PAJK) و عضو کمیته رهبری سازمان زنان کردستان (KJK) است که در سال ۲۰۱۹ در قندیل هدف قرار گرفت و پ.ک.ک وی را اعلام نکرده است. مرگ هنوز!

– دکتر. جیان (سالها کیتر)، یکی از اعضای هیئت رهبری سازمان زنان کردستان (KJK) و هماهنگ کننده امور پ ک ک در روسیه و یکی از کادرهای زن قدیمی این سازمان ها، در ۱۹ اوت ۲۰۱۹ در قندیل کشته شد. و او کسی است که این سازمان ها مرگ او را اعلام نکرده اند!

هاجر کویی (نظیفه بیلین) یکی از رهبران قدیمی این سازمان ها در ۲۹ مارس ۲۰۲۰ در قندیل هدف حمله جنگنده های ترکیه قرار گرفت و در چارچوب جنبش های زنان این سازمان ها از جایگاه برجسته ای برخوردار بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین