۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • نویسنده کرد سوری: انتخابات ترکیه رسوایی بزرگ دیگری برای پ.ک.ک است

نویسنده کرد سوری: انتخابات ترکیه رسوایی بزرگ دیگری برای پ.ک.ک است

  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۴۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : هوشنگ اوسی، نویسنده و روزنامه‌نگار کرد سوری تأیید کرد که انتخابات کنونی ترکیه رسوایی طنین‌انداز دیگری برای گروه تروریستی پ.ک.ک است و ادعای این گروهک مبنی بر انتخاب خط موسوم به «خط سوم» چیزی جز «دروغ» نیست.

این نویسنده کرد در مقاله‌ای با عنوان «درباره انتخابات ترکیه و پ‌ک‌ک» می‌گوید: «پ.ک.ک مدام سر هواداران خود در سوریه و ترکیه را با دروغ پر می‌کرد. آنها نمایندگی می کنند (گزینه سوم: نه با رژیم، نه با مخالفان) و گله وفاداران و ذی نفعان آن استوانه را تکرار می کرد و کف می زد و توجیه می کرد.

اوسی، کارشناس امور پ ک ک، می افزاید: «در مورد من و امثال من، فریب آن دروغ، آن دروغ احمقانه سیاسی-رسانه ای را نخوردم. این به این دلیل است که این گروه و شاخه سوری آن، PYD، با حکومت اسد و علیه مخالفان بودند. درست مانند خود پ.ک.ک و شاخه آن، HDP در حال حاضر، در کنار اپوزیسیون علیه قدرت در ترکیه است. به معنای؛ دروغ مدعی گزینه سوم با انتخابات ترکیه فاش و برملا شد.

وی در ادامه گفت: این موضوع مهم نیست، البته مهم این است که پ‌ک‌ک همچنان یک اسلحه مشکوک حمل می‌کند و پسران و دختران کردها را وارد جنگی مسموم، کثیف، پوچ و جنون‌آمیز می‌کند. که در آن خون و پول هدر می‌رود، جان‌ها از دست می‌رود و روستاها و شهرها ویران می‌شوند و گروه مجاز به شرکت در انتخابات است».

اوسی افزود: اگر پ.ک.ک یک چهارم دموکراسی حکومت ترکیه را در مناطق کردستان سوریه تامین می کرد. ای کاش پ.ک.ک با مخالفان، منتقدان و کسانی که با آن مخالف بودند برخورد می کرد، همان طور که اردوغان با مخالفان خود برخورد کرد. اردوغان جوخه مرگ را برای ترور احمد داوود اوغلو، علی باباجان یا عبدالله نفرستاد، همانطور که اوجالان با چتین گوگور، انور عطا و مهمت شنر انجام داد.

این نویسنده کرد معتقد است که «اردوغان با آنچه که دارد و مدیونش است، امروز یا فردا خواهد رفت. اما همین افتخار برای او کافی است که از کردها و قربانیان کشتار درسیم توسط حزب کمال قلیچداراوغلو، رهبر آن مصطفی کمال آتاترک، قاتل شیخ سعید بیران و سید رضا عذرخواهی کرد. با این حال، قلیچداراوغلو بابت کشتار ۱۹۳۸ درسیم عذرخواهی نکرد. قلیچداراوغلو که اکنون پ.ک.ک به او رای می دهد و به او حکم مردمی می دهد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات ترکیه در واقع درس و آزمون مهمی در دموکراسی است، اما از سوی دیگر رسوایی بزرگ و طنین انداز برای پ.ک.ک و سطوح دروغ، فریب و گمراهی است که پ.ک.ک بر روی مردم کرد تمرین می کرد و هنوز هم دارد.

وی تاکید کرد: اردوغان یک فرشته نیست. او نیز به یک مستبد مغرور و فاشیست تبدیل شد. اما او در خدمت منافع کشورش بود. در دوران حکومت او، کردها در ترکیه به دستاوردهای خوبی دست یافتند که می توان بر آن ها افزود.

هوشنگ اوسی در پایان مقاله خود گفت: «به طور خلاصه، اگر نتایج اولیه اعلام شود و گروه پدرسالار پ.ک.ک پنجاه کرسی در پارلمان کسب کند، نه ۱۰۰ یا ۱۵۰ کرسی، پ.ک.ک باید سلاح خود را به طور کامل زمین بگذارد. و اگر این روند داده نشود، به این معنی است که تفنگ پ‌ک‌ک مشکوک است، بلکه تفنگ دولت عمیق ترکیه است که توسط مردان و زنان ساده و وفادار کرد که فریب خورده و به آنها دروغ می‌گویند حمل می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین