۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامه جدید اوجالان در راه قندیل

  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
  • ۲۰۴ بازدید
  • ۰

پروین بولدان ، سری ثریا اُندر و گولتن کشانک نامه رسانان پروسه صلح و آشتی بار دیگر راهی دامنه‌ی کوهستان‌ قندیل شدند تا نامه اوجالان را بدست سران پ.ک.ک برسانند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : بازی موسوم به پروسه‌ی امرالی که در جغرافیایی مثلثی شکل (قندیل ـ آنکاراـ امرالی) توسط اردوغان و اوجالان شروع شده، همچنان ادامه دارد. دستور عقب‌نشینی از داخل خاک ترکیه به شمال عراق و خلع‌سلاح اعضای مسلح پژاک و پ‌ک‌ک، در اوایل نوروز امسال توسط شخص اوجالان (سرکرده‌ی زندانی این فرقه‌ها در امرالی) صادر شد، اما سرکردگان پ‌ک‌ک همچنان با این دستور مخالفت می‌کنند؛ لذا در آخرین نامه‌ی اوجالان که قرار است امروز به دست سرکردگان این فرقه برسد، اوجالان راهکاری برای خلع‌سلاح این فرقه‌ها تعیین کرده و آن اینکه اعضایی که جدیداً به عضویت این فرقه‌ها درآمده، سلاح‌هایی خود را به اعضای قدیمی‌تر بسپارند و خود در شکل گروههای کوچک، به شمال عراق بروند.هیئت اعزامی به شمال عراق، اینبار از گولتن کشانک (سرکرده‌ی حزب صلح و دمکراسی)، پروین بولدان و سری ثریا اُندر تشکیل شده است. طبق اخبار منتشره در سایت مشترک پ‌ک‌ک و پژاک، این هیئت باید اکنون در شمال عراق باشند و امروز نامه‌ی اوجالان را به دست سرکردگان پ‌ک‌ک برسانند.
نامه‌ی اخیر اوجالان در حقیقت تأیید فرمان صادر شده‌ی قبلی توسط وی است که توسط مراد کارایلان، دوران کالکان، جمیل بایک و چند تن دیگر از سرکردگان این فرقه‌ها‌، رد شده بود. اگر اینبار نیز دستورات اوجالان توسط سرکردگان این فرقه‌ها مورد توجه قرار نگیرد و عملی نشود، نتیجه‌ی بازی محتملاً دچار تغییرات جدی خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین