۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمکرات با رفتار خود پژاک را از محافل سیاسی منطقه حذف کرد

دمکرات با رفتار خود پژاک را از محافل سیاسی منطقه حذف کرد

  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
  • ۳۴۵ بازدید
  • ۰

حزب دمکرات کردستان با برگزاری جلسه ی با سران پ.ک.ک بار دیگر پژاک را در میان احزاب و اپوزسیون ایرانی بی اعتبار نشان داده و با این رفتار خود و مخاطب نگرفتن پژاک عملاً این گروهک را از چارچوپ محافل سیاسی منطقه و ایران حذف کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : از دیده گاه پ.ک.ک و پژاک سایر گروه ها و شخصیت های کردی عوامل حکومت ها ، بدوی و واپسگرا و نا کار آمد می باشند و تنها خود را نماینده ی مشروع مردم کرد می دانند ، اما حزب دمکرات کردستان و پ‌ک‌ک بعدازظهر روز دوشنبه (۲۶ فروردین ماه) در یکی از مقرّهای پ‌ک‌ک در دامنه‌های جنوب‌ غربی قندیل، تشکیل جلسه دادند. هیئت حزب دمکرات با سرپرستی خالد عزیزی سرکرده‌ی این حزب با هیئتی چند نفره از سرکردگان پ‌ک‌ک درخصوص اوضاع سیاسی ایران و ترکیه به بحث و گفتگو پرداختند.

عزیزی که در سخنان خود سعی کرد خود و حزب متبوعش را طرفدار پروسه‌ی امرالی نشان دهد، در ادامه‌ی سخنانش از اختلافات مابین احزاب و گروههای سیاسی در کردستان گفت. درحقیقت هدف اصلی خالد عزیزی بی اعتبار کردن پژاک بود .
این گفتگوها که بیشتر یکطرفه بوده و مراد کارایلان بعنوان میزبان سخنران اصلی این جلسه بود و تا جائیکه امکان داشت به مهمان خود اجازه ی صحبت کردن را نداد . هرچند عزیزی در چند دقیقه، نکاتی را در خصوص روابط با این فرقه و پروسه‌ی امرالی بیان کرد، اما اصل موضوع که همان بی اعتبار و تخریب پژاک بود و نیازی به سخنرانی خالد عزیزی نبود چرا که مخاطب قرار نگرفتن پژاک و ملاقات با سران پ.ک.ک یعنی بی توجهی به این گروهک می باشد و هدف اصلی عزیزی همان بود که اتفاق افتاد.
تمامی احزاب و گروههای اُپوزسیون ایرانی، پژاک را بخشی از پ‌ک‌‌ک می‌دانند که محافظ و نگهبان منافع پ‌ک‌ک در مرزهای غربی ایران است. و همیشه مورد انتقاد احزاب و گروههای کردی بود.
حال چرا خالد عزیزی با وجود چنین شرایط با پ.ک.ک جلسه برگزار می کند قابل بحث و گفتگو می باشد، و بیان دو نکته در این خصوص تامل برانگیز است اول اینکه خالد عزیزی بدنبال حذف پژاک از چارجوپ محافل سیاسی در منطقه می باشد و دوم اینکه عزیزی با این دیدار خود درصدد است تا زمینه‌های انتقال حزبش را از اردوگاه به دامنه‌های قندیل و در مکان کنونی پ‌ک‌ک بعد از پروسه‌ی خلع سلاح و اردوگاه نشینی این فرقه در شمال عراق و تخلیه‌ی این منطقه، آماده کند. چون عزیزی خود را آماده کرده تا با خلع‌سلاح پ‌ک‌ک و اردوگاه‌نشینی، این حزب نیز به دامنه‌های قندیل کوچ کند.
خالد عزیزی یقیناً به این نتیجه دست یافته است که با نتیجه بخش بودن پروسه امرالی و عقب نشینی پ.ک.ک پژاک تبدیل به مرده ای متحرک خواهد شد، و توان هیچ حرکتی را نخواهد داشت بنابراین تلاش می کند که پ.ک.ک با ترکیه صلح کرده تا پژاک بدون هیچ در دسری از صحنه ی روزگار حذف شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *