۶ مرداد ۱۴۰۳

ناامیدی امیر کریمی از برنامه های پژاک

  • ۶ خرداد ۱۴۰۳
  • ۱۱۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: علیرغم اینکه کنگره هفتم پژاک در ماه گذشته برگزار شده است، امیر کریمی سرکرده جدید پژاک کماکان در موجی از ناامیدی بسر می برد و میدان سیاست را به همکارش پیمان ویان سپرده است.

بنا به گزارشهای دریافتی امیرکریمی از انتصاب مسئولیت سرکردگی مشترک پژاک ناخرسند است. امیرکریمی در گروهگ تروریستی پژاک بعنوان شخصیتی همیشه معترض شناخته می شود. در گذشته نیز پ.ک.ک برای اینکه او را کنترل کند با دادن پست هایی مانند عضویت در مجلس پ.ک.ک وی را متعاقد می کرد. چرا که وی شخصیتی بهانه جو، معترض و انتقادگر است  و بخصوص راجع به قضیه پژاک و عملکرد آن همیشه دیدگاهی منفی داشت و بر این باور بود که پ.ک.ک از موقعیت پژاک استفاده ابزاری دارد و در راستای اهداف خود استفاده می کند.

امیر کریمی اولین نفری است که ویزای مستقیم فرانسه را دریافت کرده است که این هم نشان دهنده این است که وی مستقیما تحت حمایت فرانسه است و یکی از اهداف فرانسه خارج کردن پژاک از سلطه پ.ک.ک است تا بتواند از آن علیه ایران استفاده ابزاری نماید.

در این معادله سیاسی امیر کریمی بیشتر تابع این است که پژاک باید  مستقل شود. وی بارها گفته است تا زمانی که پژاک مستقل نباشد نمی تواند در ایران و اروپا جایگاهی داشته باشد. هر چند که امیر کریمی نمی خواهد مستقیما با پ.ک.ک مواجه شود. زیرا او بخوبی می داند که عاقبت این کار به کجا ختم خواهد شد.

در شرایط فعلی نیروهای نظامی پژاک (ی.ر.ک )بزرگترین مانع برای دست یابی امیر کریمی برای اهدافش هستند؛ چرا که این نیروها مستقیما تحت نظر کمیته دفاع مشروع پ.ک.ک هستند و امیر کریمی نمی تواند در تقسیمات و عزل و نصب فرماندهان و کادرها نقشی داشته باشد.

با شرایط موجود به نظر می رسد امیر کریمی در پژاک روزهای دشواری را در انتظار دارد که حتی می تواند منجر به حذف سازمانی وی نیز گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین