۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ناآرامی در ده شهر کردنشین ترکیه

  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰

راهپیمایی هواداران پ ک ک در سالگرد دستگیری اوجالان منجر به درگیری با نیروهای پلیس شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری DİCLEHABER امروز در چندین شهر کردنشین ترکیه به مناسبت پانزدهمین سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک، راهپیمایی برگزار شد.
راهپیمایی هواداران اوجالان در شهرهای دیاربکر، شرناخ، یوکسک اُوا، وان، جیزره، سلوپی، آگری، چوکرجا، دوغوبایزید و باتمان منجر به درگیری بین جوانان و نیروهای پلیس شد و در برخی از شهرها، نمایندگان حزب صلح و دموکراسی نیز همراه با مردم به خیابان آمدند و کسبه نیز کرکره ی مغازه های خود را پایین کشیدند.
در شهرهای وان و شرناخ، جوانان هوادار اوجالان به سوی نیروهای پلیس، کوکتل مولوتوف و سنگ پرتاب کردند ویکی از جوانان دیاربکر به خاطر انفجار بمب دست ساز به شدت مجروح شد.
گلتن کشاناک یکی از دو رهبر حزب صلح و دموکراسی به همین مناسبت در جمع هواداران حزب خود در دیاربکر سخنرانی کرده و خواهان آزادی اوجالان شد و صلاح الدین دمیرتاش رهبر دیگر این حزب نیز در شهر ترک نشین مرسین در سخنرانی خود اعلام کرد که مبارزات اوجالان موجب وحدت کردها در خاورمیانه شده است.
روزنامه ی اوزگور گوندم از این موضوع خبر داده که در چند شهر کردنشین سوریه و در کشورهای آلمان، استرالیا، سوئد، فرانسه و بلژیک نیز راهپیمایی هایی از سوی کردهای ساکن این کشورها صورت گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *