۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • مظلوم عبدی:من از حمله زمینی ترکیه علیرغم تضمین های آمریکا می ترسم

مظلوم عبدی:من از حمله زمینی ترکیه علیرغم تضمین های آمریکا می ترسم

  • ۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۴۴۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که مورد حمایت ایالات متحده است، روز سه‌شنبه گفت که با وجود تضمین‌های آمریکا همچنان از تهاجم زمینی ترکیه بیم دارد.

عبدی پس از مشاهده نیروهای کمکی بی سابقه ترکیه در مرز، خواستار پیام قوی تری از واشنگتن شد.

عبدی در تماس تلفنی با رویترز از سوریه گفت که روی پدافند هوایی نسبتاً ضعیف سوریه حساب نمی‌کند، زیرا پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که آنها به دفاع از نیروهایش در برابر حملات هوایی آنکارا کمک کنند.

ریاض دیرار رئیس شورای دموکراتیک سوریه روز سه شنبه در گفت و گو با (باسنیوز) نسبت به عواقب هرگونه عملیات زمینی در شمال سوریه هشدار داده و گفته بود زمانی که ارتش ترکیه وارد خاک سوریه شود. به یک هدف تبدیل می شود و بنابراین مردم حق دارند از خود و سرزمینش دفاع کنند.

و در چیزی که به نظر یک هشدار پنهان به نظر می رسید، گفت که وقتی اجساد هر روز به ترکیه می روند، ترک می داند که چه کسی پیروز است و تاکید کرد که آنکارا هنوز برای انجام عملیات زمینی چراغ سبز دریافت نکرده است و رژیم قادر به دفاع از مرزها نیست و آمریکا در تلاش است تا از هرگونه عملیات نظامی در منطقه جلوگیری کند.

در همین حال، نیروهای ترکیه حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مواضع (SDF) در حومه حلب و همچنین گلوله باران مناطق حومه حسکه، استان رقه و حومه کوبانی افزایش دادند و نیروهای کمکی نظامی را نیز به سمت مرزهای این شهر انتقال دادند. سوریه. همزمان، نیروهای دموکراتیک سوریه و رژیم، نیروهای کمکی را برای پیش‌بینی آغاز عملیات نظامی زمینی ترکیه با هدف قرار دادن مکان‌های تحت کنترل نیروهای SDF در شمال سوریه ارسال کردند. در حالی که همزمان با پرواز شدید هواپیماهای شناسایی ترکیه بر فراز منطقه، پایگاه های نظامی ترکیه به همراه گروه های مخالف سوری وفادار به آنکارا، به آماده سازی اتاق عملیات مشترک برای عملیات نظامی (احتمالی) زمینی و فرودگاه نظامی مناق ادامه دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *