۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مردم کُرد عراق در زندان های پ ک ک

  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
  • ۱۸۱ بازدید
  • ۰

نماینده حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در اقلیم کردستان در مورد علت آزاد نکردن این جوانان گفت: تعداد دستگیر شدگان زیاد است و آزاد ساختن آنها کار عاقلانه ای نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پ ک ک فرقه ای تروریست است که هیچ کردی را از خشونت های خود محروم نمی کند. این فرقه با مسعود بارزانی اختلافات شدید دارد و سعی می کند به عناوین مختلف وی را تخریب نماید. درگیری ها و اختلافات بین حزب اتحاد دموکراتیک وابسته به پ ک ک و حزب الپارتی وابسته به بارزانی در کردستان وسوریه نمونه بارز این اختلافات می باشد.

موضوع دیگری که این روزها کردهای عراق خواهان حل آن هستند مسئله ازاد کردن زندانیان کرد عراقی دربند پ ک ک در کردستان سوریه می باشد. این افراد کسانی هستند که برای جنگیدن علیه پ ک ک به کردستان سوریه رفته اند. آنها با این احساس که پ ک ک فرقه ای تروریست است و مردم کرد سوریه را ستوه آورده به صفوف گروههای مختلف فعال در سوریه و مخالف پ ک ک پیوسته اند. جعفر حنان، نماینده حزب اتحاد دموکراتیک در اقلیم کردستان عراق در گفتگو با سایت خبری NNA اعلام کرد: آنها با تحریک و فرستادن جوانان اهل حلبجه و اقلیم کردستان عراق به کردستان سوریه مخالفند زیرا با نام جهاد به جنگ با کُردها وادار می شوند از این رو این حزب به علت حفظ منافع کُردها نمی خواهند حتی یک جوان کُرد در بخش های دیگر کردستان خونشان به دست کُردها ریخته شود.
حنان تصریح کرد: دهها جوان حلبجه ای به نام جهاد به کردستان سوریه فرستاده شده اند اما متأسفانه به جای اینکه بر علیه بشار اسد بجنگند بر علیه کردها می جنگند از این رو اتحاد دموکراتیک تاکنون دهها جوان حلبجه ای را که در صفوف جبهه النصره می جنگیدند را دستگیر کرده است.
وی افزود: بستگان جوانان تاکنون چندین بار خواستار آزادی فرزندان خود شده اند اما تاکنون PYD فرمان آزادی آنها را نداده است.
نماینده حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در اقلیم کردستان در مورد علت آزاد نکردن این جوانان گفت: تعداد دستگیر شدگان زیاد است و آزاد ساختن آنها کار عاقلانه ای نیست.
جعفر حنان گفت: باید این جوانان به این مسئله واقف باشند که راهی که در پیش گرفته اند نه تنها راهی کاملاً غلط است بلکه به هیچ عنوان در راستای منافع روای کُردها نیست بلکه نوعی خدمت به دشمنان کُردها است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *