۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اردوغان به پ.ک.ک پاسخ داد

  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
  • ۲۱۱ بازدید
  • ۰

نخست وزیر ترکیه به اظهارات جمیل بایک در خصوص امکان توقف عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک واکنش نشان داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از بی.بی.سی ترکی، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیروز در مسکو و در میانه ی نشست گروه جی ۲۰ به سوالات خبرنگاارن پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات جمیل بایک رییس شورای رهبری پ.ک.ک که اعلام کرده بود عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک را متوقف می کند، گفت:« اگر توجه کنید صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی در این خصوص نکاتی بر زبان آورد که برخلاف اظهارات بایک بود. در واقع این ها دارند نقش پلیس خوب و پلیس بد را بازی می کنند. ما فازغ از تحلیل این گونه سخنان، به راه خود ادامه می دهیم.»
اردوغان در ادامه افزود:«ما به مذاکرات صلح پایبند هستیم و صادقانه در این حوزه قدم بر می داریم. اگر آنان بخواهند در این مقطع حساس، مذاکرات را به بن بست برسانند، در مقابل تاریخ باید پاسخگو باشند. »
جمیل بایک رییس شورای رهبری پ.ک.ک روز پنجشنبه با انتقاد از دولت ترکیه اعلام کرده بود که در مقابل اقدامات صلح جویانه ی پ.ک.ک گامی از سوی دولت برنداشته شده و احتمال آن وجود دارد که پ.ک.ک دست به توقف عقب نشینی از خاک ترکیه بزند. اما صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی اعلام کرد که منظور جمیل بایک این بوده که در شرایط کنونی، اقناع و کنترل شاخه ی نظامی، برای سرن پ.ک.ک دشوار است و سخنان بایک به معنی اعلام رسمی توقف عقب نشینی نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *