۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اردوغان منتظر تجزیه ترکیه باشد

  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۵۱ بازدید
  • ۰

نماینده حزب صلح و دموکراسی خطاب به نخست وزیر ترکیه اذعان داشت :اگر دولت ترکیه به خواسته های اوجالان پاسخ مثبتی ندهد ، بایستی منتظر تجزیه کشور ترکیه باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گلتان کشاناک نماینده حزب ب.د.پ. وابسته به پ ک ک در مجلس ترکیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را به تعلل و وقت کشی متهم نمود و اعلام کرد اگر در راستای خواسته های پ ک ک حرکت نکند آینده ای نامشخص در انتظار ترکیه خواهد بود.

این نماینده با توجه به پایبندی به سوگند خود در پارلمان مبنی بر حفظ تمامیت ارضی کشور سخن از تجزیه کشور کرده و صراحتا اعلام نمود اگر اردوغان تن به درخواست های اوجالان ندهد باید منتظر تجزیه ترکیه باشد.

کشاناک در قسمتی از سخنان خود دیاربکر را پایتخت صلح نامید در حالی که هربار وی یا دیگر اعضای حزبش به این منطقه سفر می کنند جز خشونت و درگیری چیزی نصیب آنجا نمی شود. سخنان کشاناک در راستای سخنان جمیل باییک است که پس از پایان مهلت به اردوغان خواهان از سرگیری خشونت ها شده و زمینه آغاز آن را فراهم می آورد.

با آماده شدن اعضای تروریست پ ک ک برای حملات درون شهری این فرقه به زمینه سازی در افکار عمومی با متهم کردن اردوغان نیاز دارد لذا گلتان کشاناک از آغازگران این برنامه شده است.

در آستانه جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه و کنترل پ ک ک بر کردستان سوریه امنیت ترکیه می تواند به صورتی جدی تهدید شود اما اردوغان هنوز هم دست از اشتباهات خود مبنی بر مذاکره با تروریست ها و دخالت در سوریه بر نمی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *