۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • مختل کردن شبکه های تروریستی / تحلیلی از سازمان تروریستی پ.ک.ک (۱)

مختل کردن شبکه های تروریستی / تحلیلی از سازمان تروریستی پ.ک.ک (۱)

  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰
  • ۳۳۶ بازدید
  • ۰

این مطالعه به بررسی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان ( ک ک ک ) , یک سازمان تروریستی جدایی‌طلب قومی – ملی‌گرا , می‌پردازد که از سال ۱۹۷۸ در ترکیه فعال بوده‌است . از دیدگاه تئوری جنبش اجتماعی معاصر , این پایان‌نامه سعی دارد اجزای کلیدی سازمان تروریستی پ ک ک را به هم بزند. در نهایت , این مطالعه بر مولفه‌های ” ساختار بسیج ” در میان سه متغیر کلیدی این نظریه به منظور اختلال در ساختار سازمان تروریستی پ ک ک تمرکز دارد . نخست , این مطالعه با جزئیات منابع مالی تروریسم , از جمله حمایت دولت , فعالیت‌های غیر قانونی , فعالیت‌های قانونی , زورگیری و پراکندگی بین‌المللی , به منظور تعیین دارایی‌های بالا بردن دارایی‌های پ ک ک , تجزیه و تحلیل می‌شود . بعد از آن, استفاده از سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی ( GIS ) , این مطالعه به بررسی نقش پناه‌گاه‌های امن جغرافیایی به عنوان یک دارایی بسیج در فعالیت مسلحانه پ ک ک می‌پردازد . وابستگی فعالیت مسلحانه پ ک ک بر روی پایگاه‌های امن جغرافیایی به صورت فضایی و زمانی با استفاده از داده‌های مربوط به حوادث تروریستی در ترکیه از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ تحلیل شده‌است . در نهایت , این مطالعه با توصیه‌های سیاست سطح استراتژیک که با ساختار مالی و فیزیکی پ ک ک , که مطابق با نتایج این آنالیزها ساخته شده‌است , به پایان می‌رسد .

۱. مقدمه A . گروه تروریستی حزب کارگران کردستان ( ک ک ک ) سازمان تروریستی کردستان ( ک ک ک ) به طور رسمی فعالیت‌های مسلحانه خود را علیه دولت ترکیه در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد . از آن زمان , این کشور جان بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر را گرفته‌است که عددی است که به رشد خود ادامه می‌دهد . علاوه بر باخت زندگی , برآورده‌ای محافظه کارانه برآورد می‌کنند که ترور پ ک ک ناقص , مجروح شده یا منجر به محکومیت ۲۰۰,۰۰۰ نفر در طی بیش از ۳۰ سال فعالیت تروریستی شده‌است .
در این بازه زمانی ، ترکیه میلیاردها دلار صرف افزایش توانایی‌های دارایی‌های نظامی خود کرده‌است ، در تلاش برای مقابله با پ ک ک و تامین امنیت برای شهروندان خود – پولی که می‌تواند برای رفاه مردم ترکیه در ساخت بیمارستان‌ها ، مدارس ، جاده‌ها و کارخانه‌ها هزینه شود نه برای خرید بمب‌هایی که بر روی خاک ترکیه قرار دارند .
علاوه بر از دست دادن زندگی و تاثیر اقتصادی آن ، کمپین تروریستی پ ک ک نیز مشکلاتی برای ترکیه در عرصه بین‌المللی ایجاد کرده‌است . پ ک ک با بسیاری از کشورهایی که با ترکیه اختلاف دارند ، مخالفت کرده‌است . برخی از کشورها از استفاده از پ ک ک به عنوان بسطی از گزینه‌های سیاست خود علیه ترکیه خودداری نمی‌کنند . در نتیجه ، پ ک ک از مقدار قابل‌توجهی حمایت خارجی از این کشورها برخوردار است ، اعم از بهشت امن تا آموزش نظامی حرفه‌ای .
عوامل بی‌شماری وجود دارند که وجود طولانی‌مدت پ ک ک را ، از حمایت خارجی به سرمایه تولید شده از طریق فعالیت‌های غیرقانونی غیرقانونی ، توضیح می‌دهند .
این حضور ادامه‌دار علت نگرانی است ، با توجه به این واقعیت که ترکیه برای مدت ۳۰ سال یک مبارزه قاطعانه ضد تروریستی را برای رسیدگی به اثرات این شرایط انجام داده‌است . استراتژی‌های ترکیه شامل یک فعالیت نظامی طولانی و موفق ، اقدامات اقتصادی برای افزایش رفاه کلی و کیفیت زندگی بخش‌های جمعیت بیشتر در برابر نفوذ پ ک ک ، و تلاش‌های سیاسی و ابتکاراتی است که هدف آن‌ها حل مشکلات اجتماعی است .
ترکیه همچنین عبدالله اوجالان ، بنیانگذار و رهبر cultic پ ک ک را در سال ۱۹۹۹ دستگیر و زندانی کرد . با کمال تعجب ، حتی با رهبر کلیدی اش در زندان ، حمایت دولت در یک زمان بسیار پایین و مشکلات امنیتی به طور قابل‌توجهی مورد توجه قرار گرفت ، پ ک ک همچنان رشد می‌کند .
پ ک ک بارها موضوع مطالعات علمی قرار نگرفته است ، اگرچه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازمان‌های تروریستی در جهان است .
هدف از این تحقیق شناسایی استراتژی‌ها برای قطع ساختار سازمانی پ ک ک با هدف کمک به رشد فزاینده ادبیات در زمینه تلاش‌های ضد تروریستی است . از آنجا که شناسایی مفاهیم بنیادی که شبکه‌های تروریستی را هدایت می‌کنند به افزایش قابلیت دید آن‌ها کمک می‌کند ، یکی از پرسش‌های اصلی که این تحقیق را هدایت می‌کند این است : ” ویژگی‌های حاضر سازمان تروریستی پ ک ک ” چیست ؟ پاسخ به این سوال انتظار می‌رود ویژگی‌های اساسی و اساسی پ ک ک را شناسایی کند . این پاسخ به نوبه خود یک سوال مهم دیگر را ایجاد می‌کند : ” آیا ممکن است ک ک ک با بهره‌برداری از این اجزای کلیدی ، پ ک ک را مختل کند ؟ ” علاوه بر توصیف ویژگی‌های اساسی سازمان تروریستی پ ک ک ، این تحقیق به دنبال راه‌های ملموس بر هم زدن این اجزا است .

ب. هدف و چشم‌انداز پژوهش هدف اصلی این تحقیق شناسایی دینامیک‌های حاکم بر سازمان تروریستی پ ک ک و خط‌مشی و توصیه‌هایی است که می‌تواند بر علیه این ویژگی‌های اساسی به کار رود که به نوبه خود باعث اصطکاک در پ ک ک , اختلال فعالیت‌های آن و در نهایت فروپاشی آن خواهد شد . در تلاش برای کشف اجزای کلیدی پ ک ک , این مطالعه پ ک ک را از طریق عدسی نظریه جنبش اجتماعی بررسی می‌کند . بعد از شناسایی ویژگی‌های اساسی پ ک ک , این مطالعه تحلیل عمیق این ویژگی‌ها را به منظور یافتن اقدامات کاربردی برای اخلال در سازمان تروریستی پ ک ک انجام می‌دهد .

آسیای میانه به هر اقدام ضد تروریستی قابلیت آن را دارد که طیف کاملی از ساختار سازمانی را وارد کند و به این ترتیب گروه تروریستی را قادر به ادامه فعالیت کند . با این وجود , این مطالعه نه برای ایجاد یک استراتژی ضد تروریستی فراگیر و فراگیر , یا برای ارزیابی اثربخشی کلی مبارزه با تروریسم موجود ترکیه , در نظر گرفته نشده است . هیچ یک از این دو مربوط به استراتژی‌های ضد تروریستی پیشین و تاثیرات متعاقب آن نیستند . بدیهی است که نتایج تصمیمات سیاسی و اقدامات ضد تروریستی که تا به امروز انجام شده‌است نقش مهمی در شکل دادن وضعیت فعلی مبارزات پ ک ک و اثرات آن بر ترکیه داشته‌است . دامنه این تحقیق محدود به چارچوب‌بندی سازمان تروریستی پ ک ک از طریق عدسی نظریه حرکت اجتماعی و انجام تجزیه و تحلیل اجزای کلیدی ساختار آن به منظور یافتن و بهره‌برداری از نقاط ضعف است.
ادبیات موجود در مورد سازمان تروریستی پ ک ک به طور گسترده ذهنی است ، به دلیل این واقعیت که پ ک ک یکی از the سازمان‌های تروریستی است . این پدیده بعدا ً توسط این حقیقت که کمپین پ ک ک در حال پیشرفت است تاکید بیشتری دارد و در نتیجه ، ادبیات همچنان برای دستکاری اهداف تبلیغات و هیجان باز است . با این حال ، هدف از این مطالعه ارزیابی عینی ادبیات و جلوگیری از لفاظی از سوی تحت‌الشعاع قرار دادن یا هدایت تحلیل و نتیجه‌گیری این تحقیق می‌باشد .
ضد تروریست جنگی است که در بسیاری از جبهه‌ها جنگیده‌است . به منظور برنده شدن در چنین جنگی ، قدرت اجرایی باید چندین نبرد را در جبهه‌های مختلف برنده شود . این مطالعه برخی از موارد موجود در مقابل پ ک ک را از دیدگاه متفاوتی مورد بررسی قرار می‌دهد . ایده اصلی آن این است که نگاه کردن به مشکلات دیدگاه‌های مختلف می‌تواند درک بهتری از مشکل ایجاد کند و بر این اساس به ایجاد راه‌حل‌های بهتر کمک کند . این مطالعه قصد دارد اقدامات ضد تروریستی قابل‌اجرا برای ایجاد اصطکاک بین پ ک ک ، برای اخلال در فعالیت‌های پ ک ک ، را بیابد و در نهایت نبردی را بر علیه پ ک ک در مبارزه با تروریسم در حال پیشرفت ترکیه به دست آورد …

ادامه دارد…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین