۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فواد بریتان؛غلام حلقه به گوش پ.ک.ک

  • ۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۶۰۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : رئیس مشترک سیستم کودار (پژاک) سوران رسول‌پور با کد فواد بریتان اصالتا اهل مهاباد است که در سال ۲۰۰۲ میلادی به پ.ک.ک ملحق شده است و ابتدا در مطبوعات پ.ک.ک در خنره مشغول کار بود و چندین سال در این حوزه کار کرد و بعدا در سال ۲۰۰۷ از طرف پ.ک.ک به بخش مطبوعات پژاک در قندیل اعزام شد.
او در کنفرانس سال ۲۰۱۰ پژاک به‌عنوان عضو مجلس پژاک مشخص و در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان رهبر کودار تعیین شد.
درباره فواد بریتان سوالات مبهمی ‌وجود دارد که چرا پ.ک.ک او را بعنوان رهبر کودار انتخاب و ریزان جاوید را برکنار کرد؟
فواد بریتان با شخصیت منحصر به فرد خود برای پ.ک.ک کارایی بهتر ار ریزان جاوید دارد. چون ریزان جاوید فردی سلطه‌گر بود و سعی می‌کرد که مستقیما بعضی کارها را مدیریت و دوست نداشت که کسی در کارش دخالت کند و همیشه سعی می‌کرد که مستقیما کارها را انجام بدهد. به همین علت کمیته ایدئولوژیک پ.ک.ک در کودار، اعتقاد داشت ریزان جاوید خارج از چارجوب ایدئولوژیک رهبر پ.ک.ک گام برمی‌دارد و به همین منظور هم پ.ک.ک سریعا او را از کار برکنار کرد و به مناطق نظامی ‌فرستاد.
اما فواد بریتان با ریزان جاوید فرق دارد. فواد شخصیتی ضعیف و منعطف دارد. ثبات در پست‌های کلیدی در گروه پ.ک.ک به قدرت زنان بستگی دارد. ریزان جاوید در داخل پژاک مخالفانی داشت. یک بخش از مخالفان او را زنان و دختران تشکیل می‌دادند. زیرا او سعی می‌کرد مانند جمیل بایک و عثمان اوجالان مستقیما در کارهای زنان دخالت کند. اما فواد بریتان قبلا در یک دوره آموزشی ویژه زنان شرکت کرده بود و به همین علت در نتیجه آموزش‌های ایدئولوژیک زنان، در شخصیت فواد بریتان تغییراتی به‌وجود آمده است. مثلا دختران راجع به فواد بریتان می‌گویند که «ما در شخصیت فواد خصوصیات مردانگی را نمی‌بینیم و زمانی که فواد پیش ماست ما نسبت به او راحت هستیم و او را مانند خود می‌دانیم…».
فواد بریتان تندرو نیست و گرایش‌های لیبرال دارد و مستقیما با کسی درگیر نمی‌شود و همیشه شخصیتی مظلوم دارد و خصوصیات یک رهبر را ندارد. او کاریزماتیک نیست و همانند سخنگوی پ.ک.ک عمل می‌کند. مهارت و خلاقیت مدیریت ندارد و به‌خصوص در برابر فرماندهان نظامی ‌ضعیف است و با آنها درگیر نمی‌شود؛ زیرا خودش تجربه کافی در مناطق عملیاتی ندارد. او مستقیماً از طرف جمیل باییک حمایت می‌شود و در کنگره کودار، او از طرف جمیل باییک نامزد و انتخاب شد. مراد کارییلان چون می‌داند که فواد خلاقیت ندارد، علیه او فعال است.
در پ.ک.ک شخصیت‌ها مورد سرکوب قرار می‌گیرند و افرادی می‌توانند در پ.ک.ک ادامه بدهند که شخصیت خود را طبق معیارهای ایدئولوژیک اوجالان تغییر بدهند. مثلا اوجالان در یکی از برنامه‌های ویدئویی‌اش می‌گوید من «خصوصیات مردانگی‌ام را کشته‌ام و مانند مردان بیرون نیستم» و زنان هم می‌گویند اوجالان نسبت به هر مردی دیگر بیشتر به ما شبیه است.
فواد بریتان هم از چنین خصوصیاتی برخوردار است. اگر دختران می‌گویند که ما پیش فواد راحت هستیم و او را مانند خودمان می‌بینیم، به این دلیل است که رفتار و برخورد فواد بریتان بیشتر شبیه جنس مونث است تا مرد.شیوه رفتاری وی کاملا نسبت به دیگر مردان متفاوت است و نسبت به زنان برخوردی ویژه دارد و نسبت به مردان بی‌تفاوت است…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین