۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • فهرست بلندبالا از اقدامات تروریستی پ.ک.ک در عراق در یک سال گذشته

فهرست بلندبالا از اقدامات تروریستی پ.ک.ک در عراق در یک سال گذشته

  • ۵ مرداد ۱۴۰۱
  • ۲۲۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان،‌تنها در یک سال گذشته در جریان اقدامات تروریستی گروه تروریستی پ.ک.ک در عراق، بسیاری از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده و مجروح شدند.
در حالی که صدها روستا به دلیل حضور پ.ک.ک در عراق تخلیه شده است، هزاران ایزدی اهل سنجار که نمی توانند به خانه های خود بازگردند در شرایط سخت اردوگاهی به زندگی خود ادامه می دهند.
قابل ذکر است که پ‌ک‌ک که بسیاری از نیروهای امنیتی را با این حمله و مین‌هایی که روی جاده گذاشته بود هدف قرار داد، در اقدامات تروریستی سال گذشته غیرنظامیان از جمله کودکان و گردشگران را نیز هدف قرار داد.
خبرنگاران اقدامات اخیر سازمان تروریستی پ.ک.ک در عراق را جمع آوری کردند.
اقدامات تروریستی پ ک ک در سال گذشته
در منطقه عمدی دهوک در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۱، ۵ پیشمرگه یگان های ویژه زروانی دولت اقلیم کردستان عراق بر اثر انفجار مین کارگذاری شده توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک جان خود را از دست دادند.
شورای امنیت اقلیم کردستان در بیانیه ای در ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ اعلام کرد که ۱ تن مواد منفجره از تروریست های پ.ک.ک در دهوک کشف و ضبط شده است.
پ‌ک‌ک در ۱۹ آوریل به نیروهای ارتش عراق در منطقه سنجار موصل حمله کرد که در این حادثه ۵ سرباز زخمی شدند.
در ۴ می ۲۰۲۲، اعلام شد که ۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره در جاده منطقه عمدی دهوک توسط پ.ک.ک منهدم شد.
بر اثر انفجار مین گذاشته شده توسط پ.ک.ک در ولسوالی اتروش ولسوالی شیهان دهوک در ۱۸ اردیبهشت ماه پای حرشید موسی ۴۵ ساله پدر ۸ فرزند قطع شد.
شورای امنیت اقلیم کردستان در بیانیه ای در ۱۶ مه اعلام کرد که گروهی از تروریست های پ.ک.ک که برای حمله آماده می شدند دستگیر و تعداد زیادی مهمات نیز ضبط شد.
گزارش شده است که تروریست های پ.ک.ک دستگیر شده در حال آماده سازی برای سازماندهی بمب گذاری در اقلیم کردستان هستند.

پ‌ک‌ک در ۲۴ ماه مه حمله‌ای را به مرکز ماهواره‌ای یک شبکه تلویزیونی در دهوک انجام داد. در این حمله تجهیزات پخش این کانال غیرقابل استفاده شد.

در حمله بمب‌گذاری شده توسط پ‌ک‌ک در ولسوالی بامرنی ولسوالی آمدی دهوک در ۲۶ می، ۲ کودک جان خود را از دست دادند و یک کودک زخمی شد.

در ۲۷ می، پ‌ک‌ک به نیروهای پیشمرگه در ولسوالی کانی ماسی عمدی حمله کرد و در این رویداد یک پیشمرگه زخمی شد.

در ۵ ژوئن در اثر انفجار بمب کار گذاشته شده توسط پ.ک.ک در منطقه کانی ماسی یک دوچرخه سوار دانمارکی جان خود را از دست داد و یک دوچرخه سوار دیگر زخمی شد.

در همان روز، سازمان تروریستی پ.ک.ک که به خانه یک پیشمرگه در منطقه گیروزیر سنجار یورش برد، پیشمرگه ها را به مکان نامعلومی برد که در مقابل چشمان خانواده اش ربود.

پ‌ک‌ک در ۹ ژوئن به نیروهای پیشمرگه در کانی ماسی حمله کرد و این حادثه تلفات جانی نداشت.

در ۱۵ ژوئن، در منطقه سنون در منطقه سنجار موصل، بر اثر تیراندازی سازمان تروریستی به سوی مردمی که علیه آنها تظاهرات می کردند، مردم زخمی شدند.

اعلام شد که در حمله به نهر در ولسوالی زاهو دهوک در ۲۰ جولای ۹ نفر جان خود را از دست داده و تعداد زیادی زخمی شده اند.

در پی این حمله، وزارت امور خارجه ترکیه حمله ای را که در آن غیرنظامیان جان خود را از دست دادند، محکوم کرد. در این بیانیه با اشاره به مخالفت ترکیه با هر نوع حملاتی که غیرنظامیان را هدف قرار می دهد، آمده است: «جای تشکر این است که چنین حملاتی که توسط یک سازمان تروریستی تلقی می شود، موضع عادلانه و مصمم کشورمان در مبارزه با تروریسم را هدف قرار دهد. ” بیانیه ها گنجانده شد.

هزاران ایزدی به دلیل حضور پ ک ک در شنگال نمی توانند به خانه های خود بازگردند

پس از حمله سازمان تروریستی داعش به شنگال در سال ۲۰۱۴، اکثر ایزدی ها مجبور شدند خانه های خود را ترک کرده و به مناطق مختلف کشور به ویژه اقلیم کردستان فرار کنند. برخی از ایزدی هایی که قربانی تروریسم شده بودند نیز به ترکیه رفتند.

در حالی که پ‌ک‌ک به زور کودکان ایزدی ربوده شده در سنجار را در اردوگاه‌ها جذب می‌کرد، ایزدی‌ها در فواصل زمانی مختلف اقداماتی را برای آزادی کودکان ربوده شده توسط پ‌ک‌ک انجام دادند.

ایزدی ها و مقامات اقلیم کردستان در هر فرصتی می گویند که پ.ک.ک مانعی برای بازسازی شنگال و بازگشت مردم به خانه هایشان است.

به دلیل حضور گروه تروریستی پ.ک.ک در این منطقه، ایزدی ها پس از درگیری بین پ.ک.ک و ارتش عراق در ماه مه بار دیگر مجبور به ترک سنجار شدند.

ویان دهیل، نماینده ایزدی از پارلمان عراق از حزب دمکرات کردستان (KDP) گفت که بیش از ۴۰۰۰ غیرنظامی در سنجار آواره شده اند.

حسین کلاری، رئیس مرکز مشترک هماهنگی بحران حکومت اقلیم کردستان، در نشست خبری خود در دهوک در سوم ماه مه گفت که ۷۰۱ خانواده به دلیل درگیری در سنجار خانه های خود را ترک کردند.

دایان کافر، مدیر استانی مرکز دهوک برای مهاجرت و کوچی ها و مبارزه با بحران، گفت که تقریباً ۳۲۵,۰۰۰ ایزدی نمی توانند به خانه های خود در سنجار بازگردند.

مشاغل روستا

رئیس شورای ولایتی دهوک در بیانیه خود به تاریخ ۸ ثور اعلام کرد که ۳۸۰ روستا در مرزهای این ولایت به دلیل پ.ک.ک تخلیه شده و بسیاری از روستاها در شرف تخلیه هستند.

از سوی دیگر، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، در ۲۷ فوریه بیانیه ای صادر کرد.

وی با بیان اینکه صدها هزار نفر قابل بازسازی نیستند، گفت که حضور پ.ک.ک در منطقه را تحمل نخواهند کرد.

پ ک ک متأسفانه از حسن نیت مقامات اقلیم کردستان استفاده کرد. بارزانی گفت: سازمان تروریستی کوه ها و حتی مناطق مسکونی این منطقه را اشغال کرده و به همین دلیل ۸۰۰ روستا قابل بازسازی نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین