۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عدم برگزاری کنگره ملی کُرد چه می باشد؟

عدم برگزاری کنگره ملی کُرد چه می باشد؟

  • ۳ دی ۱۳۹۲
  • ۳۶۱ بازدید
  • ۰

گروهک تروریستی پ ک ک برای گریز از هر گونه اتهام از سنگ اندازی برای کنگره و تخریب بارزانی اعلام آمادگی کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پ ک ک در عین حال که وجود دارد از هم پاشیده نیز می باشد. جنگ قدرت و اختلافات سرکرده های آن در حدی بی سابقه است. اما آنچه از همه مهم تر می باشد نفوذ گسترده سازمان های اطلاعاتی کشورهای مختلف در این فرقه می باشد. سرکرده های آن همدیگر را می شناسند و می دانند هر یک برای یک سازمان کار می کند.

با مطرح شدن برگزاری کنگره ملی کرد در اربیل و تلاش مسعود بارزانی برای این موضوع، پ ک ک گام برداشت و برای این کار اعلام آمادگی نمود اما این فقط یک تاکتیک بود. پ ک ک صرفا برای فرار از هر گونه اتهام از سنگ اندازی برای این کنگره و حتی متهم کردن بارزانی دست به این اقدام زد.

این فرقه طوری برنامه ریزی کرد که مطمئن بود دیگران با آن مخالفت خواهند کرد یعنی بیش از نصف کرسی ها را فقط برای خود و نصف دیگر را برای مجموع گروههای دیگر خواهان شد. این سبب شد تا مخالفت ها بیشتر شود و نهایتا پس از چند بار تعویق این کنگره به فراموشی سپرده شود.

آنچه پ ک ک انجام داد خواست مستقل آن نبود چون از خودش استقلال رای ندارد. این فرقه قبل از برگزاری کنگره ملی کرد مراد کاراییلان را تغییر داد و جمیل باییک را به جای آو آورد. این تغییر به دستور اوجالان و به سفارش میت ترکیه و از طریق نامه های ب.د.پ. به قندیل صورت گرفت. دلیل آن نیز مشخص است چون جمیل باییک مامور ارگنکون در پ ک ک می باشد.

ارگنکون به دست موساد و سیا در اوایل دهه پنجاه میلادی تشکیل شد تا ترکیه را همیشه در راستای منافع اسرائیل و آمریکا هدایت کند.مسئله کرد یکی از موانع آن بوده و هست. این سازمان مافیایی از طریق پ ک ک و با پوشش کردی نه به احزاب و گروههای کردی اجازه فعالیت می دهد و نه گامی برای حل مسئله کرد برمی دارد.

شاید اردوغان دوست دارد در چارچوب قوانین برای کردها حقوقی را اعمال کند اما پ ک ک هرگز این اجازه را نخواهد داد و با کارشکنی به ویژه از طریق جمیل باییک راه را بر ثبات و امنیت در ترکیه خواهد بست. شاید به این خاطر است گروهی از مقامات امنیتی ترکیه خواهان حذف یا انزوای جمیل باییک هستند.کنگره ملی کرد برگزار نخواهد شد و اگر هم برگزار شود در حد حرف خواهد ماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین