۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صبری اوک: پ.ک.ک در مذاکرات به چارچوبی که عبدالله اوجالان تعیین کند متعهد است

صبری اوک: پ.ک.ک در مذاکرات به چارچوبی که عبدالله اوجالان تعیین کند متعهد است

  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰

عضو شورای رهبری کنگره جوامع کرد تاکید کرد که پ.ک.ک به چارچوبی که عبدالله اوجالان رهبر دربند این حزب طراحی کرده است، متعهد و پایبند است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صبری اوک، از اعضای شورای رهبری کنگره جوامع کرد، در اظهارتی اعلام کرد: پ.ک.ک و کنگره جوامع کرد، به چارچوب مذاکراتی که عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک طراحی کرده است پای بند هستند و آماده انجام وظایف و مسئولیت های خود می باشند. در حال حاضر، حزب عدالت و توسعه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. حکومت باید به وقت تلف کردن در روند مذاکرات پایان دهد. دیگر هیچ کدام از طرف ها در این مرحله بهانه ای نخواهند داشت.
صبری اوک در ادامه با تاکید بر این که مذاکرات مستقیم باید هر چه سریعتر آغاز شده، هئیت ناظر تشکیل شده و منشی های عبدالله اوجالان تعیین شوند و در کنار آن مذاکرات برای ۱۰ ماده مذکور در بیانیه مشترک آغاز شود؛ عنوان کرد: بعد از ۴۰-۳۰ سال جنگ و درگیری طرف های این مناقشه می توانند به توافق برسند. درنقاط مختلف جهان شاهد این گونه توافقات بوده ایم. مذاکرات پ.ک.ک با حکومت ترکیه برای حل و فصل مسئله کردها و رسیدن به صلح است. ادامه درگیری بین پ.ک.ک و حکومت را دیگر ما هم نمی خواهیم. ولی از ۲۸ فوریه به بعد (زمان صدور بیانیه مشترک) هیچ تحولی در زمینه رسیدن به صلح از جانب حکومت ترکیه صورت نگرفته است، حکومت تا کنون قدمی در این جهت برنداشته است.
وی در ادامه افزود: بیانیه مشترک دولت و کردها باعث شده تا حکومت ترکیه برای اولین بار در برابر افکار عمومی قبول مسئولیت کند. همانطور پ.ک.ک نیز با این بیانیه در برابر افکار عمومی قبول مسئولیت کرده است. پ.ک.ک در برابر ۱۰ ماده عبدالله اوجالان مسئول است. اگر در خصوص قانون اساسی جدید و زیرساخت های آن یک توافق نهایی صورت بگیرد و روند مذاکرات به جایی برسد که برگشت از آن دیگر ممکن نباشد ما نیز در مبارزاتمان تغییر تاکتیک خواهیم داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین