۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: صلح حکومت ترکیه با پ.ک.ک، به معنی رفع اختلافات HDP با AKP نیست

صلاح الدین دمیرتاش: صلح حکومت ترکیه با پ.ک.ک، به معنی رفع اختلافات HDP با AKP نیست

  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
  • ۲۹۸ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها طی سخنانی اظهار داشت که چنانچه پ.ک.ک و دولت ترکیه به صلح پایدار برسند، تغییری در سیاست انتقادی HDP نسبت به حزب حاکم عدالت و توسعه ایجاد نخواهد شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی اعلام کرد: پیام عبدالله اوجالان، پ.ک.ک را به کنگره جوامع کرد متصل خواهد کرد. پیام خلع سلاح و یا هر پیام دیگری نیز به شخص عبدالله اوجالان وابسته است، ما نیز به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها به تصمیمات عبدالله اوجالان احترام می گذاریم. آتش بس، خلع سلاح، عدم درگیری و یا هر تصمیم دیگر تنها بین حکومت ترکیه و پ.ک.ک صورت خواهد گرفت.
دمیرتاش تاکید کرد: در روابط حزب دموکراتیک خلق ها با حزب عدالت و توسعه سیاست های انتقادی ما ادامه خواهد داشت. صلح حکومت و پ.ک.ک به معنی آتش بس سیاسی بین حزب دموکراتیک خلق ها با حزب عدالت و توسعه نخواهد بود. ما همیشه از اشتباهات سیاسی حزب عدالت و توسعه انتقاد کرده ایم. بسته جدید امنیتی یک اشتباه سیاسی برای ترکیه است. یک قانون ضد دموکراسی در ترکیه در حال تصویب شدن است. ما به هیچ عنوان با طرح بسته جدید امنیتی کنار نخواهیم آمد.
وی افزود: آخر هفته هیئت حزب دموکراتیک خلق ها به جزیره امرالی خواهد رفت. قرار بود در این سفر اعضایی از هیئت ناظر نیز با عبدالله اوجالان دیدار کنند؛ ولی هنوز در خصوص اعضای هیئت ناظر هیچ اقدامی صورت نگرفته است. امیدوارم در روزهای پیش رو این اقدامات صورت بگیرد. ما کارهای خود در خصوص هیئت ناظر را آغاز کرده ایم، لیستی از سیاستمداران، دانشگاهیان و روزنامه نگاران را تهیه کرده ایم. این دیدار چه نتایجی خواهد داشت؟! پیامی توسط عبدالله اوجالان صادر خواهد شد یا نه؟! فعلا برای ما نیز مجهول است. بعد از این دیدار مشخص خواهد شد.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در خصوص پخش زنده تلویزیونی پیام عبدالله اوجالان عنوان کرد: این مسئله با قوانین ترکیه هیچ منافاتی ندارد. این کار در روند مذاکرات و تلاش برای تاسیس صلح پایدار یک اقدام بسیار مفید خواهد بود. ولی حکومت به جز ایجاد جر و بحث های سیاسی تصمیم دیگری اتخاذ نکرده است. حکومت ترکیه این روزها با استفاده از خبرگزاری ها و رسانه های نزدیک به خود درصدد تبلیغات انتخاباتی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *