۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شماره معکوس برای نابودی پ ک ک به شمارش افتاد

شماره معکوس برای نابودی پ ک ک به شمارش افتاد

  • ۱۶ دی ۱۳۹۲
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

با تاسیس حزب دموکرات ترکیه شماره معکوس برای نابودی پ ک ک به شمارش افتاد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : فرقه تروریستی پ ک ک از سال ۱۹۷۸ تاکنون هر گونه فعالیت سیاسی و نظامی کردستان ترکیه را دربرنامه ی خود قرار داده و به هیچ گروه یا شخصی اجازه نمی دهد فعالیتی خارج از چارچوب تحمیلی آن داشته باشد. گروههای کردی ترکیه از آن زمان تاکنون یکی پس از دیگری با خشونت هر چه بیشتر از سر راه پ ک ک برداشته شدند. بسیاری از کارشناسان معتقدند اوجالان برای سرکوب کردها و با نام و لباس کردی توسط استخبارات ترکیه به میدان آمد و توانست به دولت ترکیه خدمات بزرگی برای نابودی کردها انجام دهد. این موضوع چنان برجسته شد ، که چند روز پیش اسماعیل بشیکچی جامعه شناس ترک که به خاطر دفاع از حقوق کردها حدود بیست سال زندانی بوده صراحت به اوجالان گفت : عبدالله اوجالان به ترک ها خدمت می کند نه به کردها.

ترکیه در داخل یک دولت موازی دارد که با ارتش کمالیستی هم سوی است و اوجالان نیز دست پرورده آن می باشد. آنها برای ممانعت از طی شدن روال قانونی مسئله کرد دست به هر اقدامی می زنند. برای این منظور اوجالان اجرای خروج پ ک ک از ترکیه را بسیار سست گرفت‏، جمیل باییک تندرو و خشونت طلب را بر سر کار آوردند.

ترکیه از مدتی قبل به دنبال یک آلترناتیو برای پ ک ک است تا بتواند یک گروه کردی را واقعا پ ک ک کردنما کند. برای این منظور از بارزانی کمک خواست. سفر بارزانی به شهر کردنشین دیاربکر نیز در همین راستا بود و مخالفت پ ک ک به صورت انفجار بمب هنگام سفر بارزانی معنادار بود. بارزانی و اردوغان می خواهند یک حزب کردی در ترکیه ایجاد کنند و با جذب مخالفان پ ک ک از جمله رهبران سابق آن – مانند عثمان اوجالان و نظام الدین تاش – راه را بر تروریسم پ ک ک سد کنند.

اولین گام این حرکت با اعلان تاسیس حزب دموکرات کردستان ترکیه آغاز شد که به دبیر کلی محمد امین کاردش اساسنامه خود را رسما به وزارت کشور ترکیه داد. این اولین بار است که یک حزب کردی به نام کردستان به صورت رسمی و قانونی روال خود را در ترکیه طی می کند. عدم مخالفت ترکیه با کلمه کردستان و باز کردن راه برای تاسیس این حزب نوعی چراغ سبز و موافقت با آن و مخالفت با پ ک ک و تروریسم آن می باشد.

اگر این روند با موفقیت طی شود بایستی در آینده شاهد پایان پ ک ک باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین