۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • شبکه حقوق بشر: کودکان ربوده شده توسط پ.ک.ک در زندان ها و اردوگاه های سربازگیری شکنجه می شوند

شبکه حقوق بشر: کودکان ربوده شده توسط پ.ک.ک در زندان ها و اردوگاه های سربازگیری شکنجه می شوند

  • ۴ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۳۵ بازدید
  • ۰

امروز پنجشنبه، یک شبکه حقوق بشری تایید کرد که کودکانی که توسط به اصطلاح «جوانان انقلابی» تحت نظارت کادرهای گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) ربوده شده‌اند،در زندان‌های یگان‌های مدافع خلق تحت شکنجه قرار دارند.

به گزارش انجمن بی تاوان، «شبکه نظارت بر حقوق بشر سوریه» در بیانیه‌ای اعلام کرد: موارد ربودن کودکان توسط جوانان انقلابی نیروهای دموکراتیک سوریه به منظور جذب اجباری و زورگیری از آنها افزایش یافته است تا آن ها را وارد نبردهای نظامی توسط نیروهای پ.ک.ک کنند.»

در این بیانیه آمده است : علیرغم درخواست های مردم و بررسی آنها از ادارات رسمی اداره خودمختار در شمال شرق سوریه، آنها گوش شنوایی پیدا نکردند تا به خواسته های خود مبنی بر بازگرداندن فرزندان خود عمل کنند یا از سرنوشت فرزندان خردسال خود و آنها مطلع شوند.

این شبکه تأیید کرد که «برخی از کودکانی که خواستار بازگرداندن آنها به خانواده‌هایشان هستند، در زندان‌ها و اردوگاه‌های پ.ک.ک مورد شکنجه جسمی و حبس قرار می‌گیرند».

این شبکه خاطرنشان کرد: بر اساس مستندات این شبکه، تعداد کودکان ربوده شده به شدت در حال افزایش است و دلیل این امر به دلیل عدم افشای این موارد توسط خانواده‌ها به رسانه‌ها و ترس از تهدید مستقیم خانواده‌های کودکان ربوده شده توسط نیروهای پ.ک.ک با تهدید جان، مال یا جان فرزندانشان است.

این شبکه افزود: علیرغم تمام درخواست هایی که به سازمان های بین المللی، جامعه، ائتلاف بین المللی و یونیسف کردیم،عدم توجه آن ها منجر به افزایش محسوس تعداد کودکان ربوده شده شد و وضعیت در حال بدتر شدن است.

وی گفت: از جمله پرونده های مستند شده توسط شبکه نظارتی حقوق بشر سوریه، ربودن دختر ۱۳ ساله بیال محمد صالح عقیل از شهر قامشلو در حومه استان الحسکه و قبل از آن ربودن دختر ۱۵ ساله اسیل حاج حسن اهل استان الرقه که علیرغم همه مواردی که به خدمت گرفته شده بودند از بیماری های مزمن رنج می برد.

این شبکه تأیید کرد: «(SDF) همچنان به نقض‌های خود علیه غیرنظامیان و کودکان ادامه می‌دهد و کودکان را دستگیر و ربوده و به اردوگاه‌های سربازگیری می‌برد و آنها را مجبور به نبردهای نظامی می‌کند».

این شبکه از جامعه بین المللی و سازمان های حقوق کودک خواست تا وظایف خود را انجام دهند، از کودکان محافظت کنند و بر “SDF” فشار بیاورند تا از ربودن کودکان جلوگیری کند و آنها را در اقدامات نظامی دخالت ندهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *