۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سه پیشنهاد جدید سرکرده تروریستی پ ک ک برای تسریع مذاکرات صلح

سه پیشنهاد جدید سرکرده تروریستی پ ک ک برای تسریع مذاکرات صلح

  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۸۱ بازدید
  • ۰

عبدالله اوجالان سرکرده زندانی ، پ ک ک، خواستار ایجاد چهارچوبی قانونی برای مذاکرات صلح دولت ترکیه با کردها به منظور تسریع این مذاکرات شده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز ، سه تن از نمایندگان حزب صلح و دموکراسی در پارلمان ترکیه در کنفرانسی خبری اعلام کردند که عبدالله اوجالان به منظور سرعت بخشیدن به روند گفتگوهای جاری سه پیشنهاد جدید ارائه داده است.
“پروین بولدان” و ادریس “بالوکن” معاونان فراکسیون ب د پ در مجلس به همراه “آلتان تان” عضو دیگر این فراکسیون روز پنجشنبه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در پارلمان ترکیه اعلام کردند که پیشنهادهای جدید اوجالان در راستای ایجاد بستری قانونی برای تغییر مبنای گفتگوهای جاری به “مذاکرات رسمی صلح” ارائه شده است.

پروین بولدان و ادریس بالوکن همزمان عضو هیاتی هستند که هر ماه در زندان امرالی با اوجالان دیدار می کنند.

پروین بولدان به خبرنگاران گفت که اکنون بهتر از هر زمانی شرایط برای پیشبرد مذاکرات صلح بر اساس یک مبنای قانونی مهیا است.

وی افزود که برای همین منظور اخیرا عبدالله اوجالان سه پیشنهاد جدید به دولت ارائه کرده و خواستار اقدام سریع دولت و مجلس در این راستا شده است.

پروین بولدان گفت که پیشنهاد اول اوجالان این است که سطح کنونی گفتگوها هرچه سریعتر به “مذاکرات رسمی” ارتقا یابد و یک هیات رسمی از سوی دولت با وی درباره تعیین رئوس کلی مذاکرات گفتگو کنند.

دومین پیشنهاد اوجالان هم به ایجاد چهارچوبی قانونی برای مرحله “مذاکرات صلح” اختصاص دارد. وی پیشنهاد کرده که برای رسمیت بخشیدن به مذاکرات باید در اسرع وقت اقدامات لازم از سوی مجلس و کمیسیونهای پارلمانی در زمینه اصلاح قوانین موجود بصورت بگیرد.

پیشنهاد سوم سرکرده تروریستی پ ک ک هم در رابطه با چگونگی انجام مذاکرات و دیدارهای هیات نمایندگی ب د پ با اوجالان در زندان امرالی است. وی گفته است که گفتگو با یک هیات دولتی به تنهایی کافی نیست و در این مرحله باید هیاتهای مذاکره کننده مختلف تشکیل شوند.

او همچنین ملاقاتهای ماهی یکبار با هیات نمایندگی ب د پ را ناکافی خوانده و خواستار آن شده است که این ملاقاتها به صورت هفتگی و در صورت لزوم حتی روزانه انجام گیرد.

اوجالان در آخرین دیدار خود با هیات نمایندگی ب د پ هم نسبت به توقف روند گفتگوها به دولت هشدار داده و گفته بود که در صورتی که دولت جدیت به خرج ندهد وی ممکن است از گفتگوهای جاری کنار بکشد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *