۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سران پ.ک.ک و پژاک همچنان به کشتن جوانان کرد ادامه می دهند

  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۰۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : استالین در شوروی سابق برای از بین بردن مخالفان خود از اوج خشونت استفاده می کرد و امروزه هم پ ک ک از اوج خشونت در کردستان استفاده می کند. سرکوب تفکرات جداگانه از طرف پ ک ک و کشتن ریس عشیره ها و کشتن صدها معلم و کشتن هر کردی که در نهادهای دولتی اعم از نظامی و غیر نظامی،کشتن انها  را بعنوان یک حق می دانند و کلمه جاش (مزدور )حاصل این تفکرات مخرب است . و تغییر در عقیده جامعه و جایگزینی ایده کمونیزم بجای ایده اسلامی و ملی گرا در کردستان خود یکی از بزگترین اشتباه پ ک ک بوده و پ ک ک تا سال ۱۹۹۹م براین بود که می توان با متد زور و خشونت به پیروزی برسد اما با دستگیری اوجالان در سال ۱۹۹۹م این برنامه پ ک ک در کردستان با شکست مواجه شد .ودر پ ک ک جایی برای تفکرات جداگانه نیست.

دوگانگی عقیده در سران پ.ک.ک
امروزه هم در پ ک ک دو گرایش جداگانه و ضد هم وجود دارند واین دو گرایش همیشه باهم در تضاد بوده اند و احتمالا در اینده شاهد شکافی جدید مانند سال ۲۰۰۴در پ ک ک باشیم و این شکاف نتیجه سیاست خشونت است زیرا افرادی مانند جمیل بایک و دوران کالکان همیشه ضد  سیاستها و شیوه های سیاسی عبدالاه اوجالان گام بر می دارند  ودر حال حاضر پ ک ک توسط این افراد مدیریت می شود و عملکرد پ ک ک نسبت به گذشته خشن تر شده است.

گروه اول :از جمله مراد قره ییلان و باهوز اردال و بوزان تکین …هستند. اینها بیشتر دارای تفکرات ملی گرا هستند و این گروه با این که سالها مشغول جنگ بودن اما برای حل مشکل ایمان به متد جنگ ندارند بلکه جنگ را یک متد برای رسیدن به هدف می دانند در زمان روئ کار بودن مراد قرییلان روابط با بارزانیها در بهترین شرایط بود این گروه مورد اعتماد اوجالان است و بارفتن این گروه در مدیریت پ ک ک تنشها در ترکیه افزایش یافت و امروزدر(حزب دمکراتیک خلقها) hdp افرادی مانند احمد ترک و لیلا زانا و آلتان تان از این گروه هستند. آلتان تان از سیاست پ.ک.ک انتقاد می کند که از طرف پ ک ک  با واکنش روبرو شد  و احتمالاهم با مرگ تهدید شد زیرا درhdp دمکراسی نیست بلکه آنها مطیع و فرمانبردار پ ک ک هستند و کسی نمیتواند بدون پ ک ک سیاست کند.
گروه دوم:همان سوسیالیستهای قدیمی که با اتوپیای دهه هفتاد زندگی می کنند واین گروه در پ ک ک جمیل بایک و دوران کالکان و مصطفی قره سو …(در داخل hdpهم افرادی از جمله گلتن کشناک و پروین بلدان و  آیسل دوغلوک …تابع این گروه هستند )هستند و در حال حاضر پ ک ک توسط این گروه اداره می شود و اینها بغیر از جنگ چیزی نمی فهمند و از خشونت هم در داخل سازمان و خارج از سازمان برای سرکوب مخالفان استفاده می کنند حال اینکه این اعضای گروه هیچ موقعی مستقیم در جنگ ها مشارکت نکرده اند اینها با استفاده از مقام شان تنها با تحریک نیروهایشان را به جنگ   میفرستند و خود شان در جاهای امن می مانند یعنی کادرها را به کشتن می دهند و بر خون انسانها سیاست می کنند   و باروئ آمدن این گروه در پ ک ک در این چند سال گذشته خشونتها به اوج خود رسیده است و تهدیدهای احزاب از جمله بارزانیها(انفجار خط لوله نفت اقلیم کردستان توسط پ ک ک ) و ودر گیری اواخر با حزب دمکرات ایران (که چند عضو دمکرات را کشتند )توسط پ ک ک نشانه زور گویی است و این گروه در پ ک ک دشمن فرهنگ کهن کردی است و می خواهند اتوپیای شکست خورده شخصی شان را با تهدید و زور بر مردم فرض کنند.
و امروز هم pjakحاصل این گروه است وریوار آبدانان وفواد بریتان و سیامند معینی  بلکه اینهاهیچ زمانی در میدان جنگ نبوده اند و تنها با پروپاگاندا وتحریک اعضا و مردم سیاست می کنند انسانها بی گناه را می کشند و نام این عملشان را آزادی گذاشته اند و یا متهم کردن تمامی کردهای که در نهادهای دولتی که کار می کنند چاش خوانده می شود حال اینکه کسی که مردم کرد را قتل می کنند خودشان چاش جمیل بایک و امریکا هستند زیرا pjakدر ایران مردم کرد را می کشد و در پیش امریکایها میگوید که من سپاه را زده ام ودر ایران اکثریت قربانیانی که توسط pjakکشته شده اند کرد هستند و این حقیقت باید آشکار شود.
زیرا این گروه با اینکه بینش تحلیل سیاست را  ندارند ودر سیاست خام هستند تنها هرچه به آنها دستور داده شود آن را انجام می دهند. برداشتن افرادی همچون زنار سرحد و بریار گابار در pjak نشانه این است که کسانی که تاریخ مصرفشان تمام شود باید برداشته شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *