۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زمان عفو اعضای پ.ک.ک فرا نرسیده است

  • ۲۸ آبان ۱۳۹۲
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

عصمت یلماز اعلام کرد که با توجه به آنکه پ.ک.ک سلاح های خود را بر زمین نگذاشته، نمی توان از عفو عمومی حرف زد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی NTVmsnbc، به دنبال آن که بسیاری از رسانه های ترکیه در تحلیل سخنرانی اردوغان در دیاربکر، جملات وی را به مثابه ی نشان دادن چراغ سبز به عفو پ.ک.ک تحلیل کردند، عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه در این خصوص اظهارنظر کرد.
یلماز در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما ترک ها ضرب المثل خوب و روشنی داریم که می تواند مساله ی عفو را به درستی تبیین کند. ما می گوییم برای گوشتی که هنوز نزد قصاب است و دست تو را نگرفته است، پیاز خورد نکن. در نتیجه می خواهم بگویم، در شرایطی که هنوز فعالیت مسلحانه ی پ.ک.ک به پایان نرسیده و اعضای این گروه سلاح های خود را بر زمین نگذاشته اند، نباید حرفی از عفو به میان آورد.»
عصمت یلماز در ادامه افزود: «فعالیت شاخه ی نظامی پ.ک.ک اقدام تروریستی علیه امنیت و تمامیت ارضی ترکیه است و مذاکرات صلح و هدف از این همه تلاش سیاسی، اقدام برای پایان دادن به درگیری و بر زمین گذاشتن سلاح توسط اعضای پ.ک.ک است.»
اردوغان در دیاربکر و در سخنرانی خود در حضور مسعود بارزانی گفته بود: آنهایی که در کوهستان هستند از کوه پایین می آیند و زندانها نیز تهی می شوند و همه به خانه های خود بازمی گردند.
رسانه های ترکیه، این جملات اردوغان را به عنوان پیام اعلام عفو عمومی تعبیر کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین