۹ فروردین ۱۴۰۳

زلزله ترکیه و سوریه دستاویز جدید پ.ک.ک برای تامین مالی

  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
  • ۲۱۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : از سال ۱۹۷۸، گروه تروریستی پ.ک.ک به دنبال راه هایی برای حمایت مالی، پشتیبانی لجستیکی و راه هایی برای انتقال آسان وجوه به اقلیم کردستان و تأثیرگذاری بر افکار عمومی برای آرمان کردستان بوده است. در سومین کنگره پ.ک.ک در سال ۱۹۸۶، تصمیم بر ایجاد چندین سازمان غیرانتفاعی و بشردوستانه در اروپا برای رسیدن به این اهداف گرفته شد. انجمن کمک و همبستگی با شهدا و خانواده های زندانی (HEV-KOM) از جمله این سازمان ها بود که در بوخوم آلمان ایجاد شد تا بودجه این گروه را تامین کند. رشته های طولانی سازمان ها و کمیته های فرهنگی در اوایل دهه ۹۰ تاسیس شد. اعضای کادر این سازمان‌ها موظف بودند از غیرنظامیان کرد در سراسر اروپا مالیات بگیرند تا از مبارزه مسلحانه‌ای که پ‌ک‌ک عبدالله اوجالان در ترکیه آغاز کرده بود، حمایت مالی کنند.

زمانی که پ‌ک‌ک در فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا قرار گرفت و بسیاری از این سازمان‌ها بسته شدند، ماه سرخ کردی یا هیوا سور در ۱۵ مارس ۱۹۹۳ در دوسلدورف آلمان تأسیس شد. HEV-KOM همچنان به فعالیت خود در دوسلدورف آلمان ادامه می دهد.

از نظر قانونی، تأسیس، به رسمیت شناختن و نمایندگی انجمن هایی مانند هلال احمر و صلیب سرخ توسط کنوانسیون ژنو و کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) تنظیم می شود که بر اساس آن تنها کشورهای مستقل مجاز به تأسیس چنین سازمان هایی هستند. کشورهای عضو فقط می توانند هر کدام یک انجمن صلیب سرخ یا هلال احمر تأسیس کنند.

هیوا سور در سال ۱۹۹۷ به کمیته بین المللی صلیب سرخ درخواست کرد تا به رسمیت شناخته شود. با این حال، کمیته بین المللی صلیب سرخ این درخواست را بدون پاسخ رها کرد زیرا انجمن در سطح بین المللی شناخته شده نبود و به یک کشور مستقل تعلق نداشت. در سال ۲۰۱۰، اداره نظارت و خدمات ایالت راینلاند-فالتز در آلمان حکم داد که هلال احمر کردستان نمی تواند از نمادهای هلال احمر یا صلیب سرخ استفاده کند، زیرا تنها یک موسسه امدادی مجاز دولتی در هر ایالت مجاز به استفاده از آن است. آرم و بنابراین سازمان نمی تواند کمک های مالی را در Rheinland Pfalz جمع آوری کند.

در شکایتی که در سال ۲۰۰۷ علیه سازمان به اصطلاح کمک رسانی در آلمان ارائه شد، هلال احمر کردستان به عنوان زیرمجموعه سازمان تروریستی ممنوعه PKK در آلمان مشخص شد.
فعالیت ها
“Heyva Sor a Kurd” در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۲ توسط گروهی از پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی که زیر نظر بنیاد “Heyva Sor a Kurdistane” در آمودا، سوریه فعالیت می کنند، تأسیس شد. در شمال شرق سوریه، هلال احمر کرد در حال حاضر شعبه هایی در کوبانی، الدرباسیه، تل تامر، الحسکه، قامشلی، آموده، القحطانیه، المالکیه، المعبده، شیخ مقصود و همچنین الحسکه دارد. اردوگاه پناهندگان هاول، نوروز و روژ. پیش از تصرف این شهرک ها توسط ترکیه و ارتش آزاد سوریه تحت حمایت ترکیه، در عفرین و راس العین نیز شعبه هایی وجود داشت.

برای مجروحان سازمان و خانواده های کشته شدگان و اسرا پول می فرستد و به سازمان تجزیه طلب کمک مالی می کند. همچنین دارای چندین آمبولانس است که رزمندگان SDF را در نبرد همراهی می کنند و پشتیبانی پزشکی را ارائه می دهند. این توسط تبلیغات / اطلاعیه ها در رسانه های اجتماعی و سازمان های مطبوعاتی وابسته پشتیبانی می شود، بنابراین سعی می شود ظاهر قانونی پیدا کند.
هلال احمر کردی شش پروژه اصلی برای فعالیت های خود در شمال شرق سوریه دارد: «پروژه کودکان»، «پروژه خانواده خواهر و برادر»، «پروژه سلامت»، «پروژه کمک های اضطراری»، «طرح همبستگی زندانیان» و پروژه همکاری با سازمان های کمک رسان همفکر».

این کشور بیشتر پول خود را از کمپین های جمع آوری کمک های مالی که مردم کرد و هواداران خارجی را هدف قرار می دهد، به دست می آورد. در سال ۲۰۱۹، هلال احمر کردی مبلغ ۲۵۰۰۰۰ یورو از حزب سیاسی آلمان Die PARTEI دریافت کرد.

شعبه های اروپایی

این سازمان در کشورهای دیگر نام‌های متفاوتی دارد و در بریتانیا و ژاپن ماه سرخ کردی، در بلژیک، هلند و سوئیس Koerdische Rode Halve Maan، Crossant Rouge Kurde در فرانسه، Stotteforeningen Mesopotamiens Sol در دانمارک، روژا سور کردستان در دانمارک نامیده می‌شود. اتریش، Kurdiska Rode Halvmanen در سوئد و Mezza Luna Rossa در ایتالیا.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *