۲۵ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • روزنامه استقلال: بافل طالبانی ساکنان سلیمانیه را قربانی پ.ک.ک و قاچاق اسلحه و مواد مخدر کرده است

روزنامه استقلال: بافل طالبانی ساکنان سلیمانیه را قربانی پ.ک.ک و قاچاق اسلحه و مواد مخدر کرده است

  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳
  • ۶۰ بازدید
  • ۰

روزنامه استقلال در گزارشی از قاچاق مواد مخدر بین مناطق مرزی عراق و سوریه به حمایت حزب اتحادیه میهنی بافل طالبانی از پ.ک.ک و قاچاق مواد مخدر اشاره می کند.

به گزارش انجمن بی تاوان، دولت عراق در پی چندین اقدام مورد انتظار،فعالیت گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را در خاک خود ممنوع کرد و این گروه را یک سازمان (ممنوع) اعلام کرد. این درحالی است که دومین حزب بزرگ در اقلیم کردستان عراق مستقر در سلیمانیه به حمایت خود از سازمان تروریستی پ.ک.ک ادامه می‌دهد.

این روزنامه نوشت: در حالی که دولت بغداد پ.ک.ک را تهدیدی برای خاک عراق توصیف کرده است، پافل طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان همچنان از پ.ک.ک حمایت می کند و از سلیمانیه برای پ.ک.ک استفاده می کند.

مردم سلیمانیه همیشه بهای تاثیر سیاست اتحادیه میهنی کردستان مبنی بر حمایت از پ‌ک‌ک را پرداخته‌اند و همچنان در زندگی روزمره خود بهای آن را می‌پردازند.

در این گزارش آمده است: “از سوی دیگر، مشخص است که سلیمانیه شاهد چندین تظاهرات در پنج سال گذشته بوده است. کارمندان دولت، کارگران بدون حقوق، جوانان و دانشجویان اغلب مخالف کیفیت آموزش و شرایط زندگی در سلیمانیه هستند.”

این روزنامه افزود: بسته شدن حریم هوایی ترکیه به فرودگاه بین المللی سلیمانیه از ۳ آوریل ۲۰۲۳ به دلیل تهدید پ.ک.ک آسیب جدی به فعالیت های تجاری و بخش گردشگری سلیمانیه وارد کرده است، زیرا بیش از ۲۰۰ شرکت گردشگری در سلیمانیه وجود دارد.

این روزنامه نوشت: فرودگاه سلیمانیه که هزاران نفر و ۱۲ شرکت هواپیمایی در آن مشغول به کار هستند، با بسته شدن حریم هوایی ترکیه، جایگاه بین المللی خود را از دست داد و به همین دلیل ساکنان سلیمانیه برای پروازهای بین المللی خود به فرودگاه بین المللی اربیل مراجعه کردند.

حمایت‌هایی که از پ‌ک‌ک در سلیمانیه صورت گرفت، راه را برای قاچاق مواد مخدر هموار کرد و پ‌ک‌ک با کمک PUK کنترل منطقه را در دست گرفت.»

علیرغم تمام تصاویر منفی از سلیمانیه و اتحادیه میهنی کردستان، پافل طالبانی که مسئولیت مقامات شهر را بر عهده دارد همچنان از سازمان تروریستی حمایت می کند و راه را برای فعالیت های پ.ک.ک در سلیمانیه باز می کند.

اتحادیه میهنی کردستان مشکلات اصلی ساکنان سلیمانیه مانند توسعه زیرساخت های شهر، تامین خدمات عمومی و رفع مشکلات اقتصادی را نادیده گرفته است. پ ک ک ابتدا در روستاهای سلیمانیه و سپس در مرکز شهر فعال شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *