۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • روایت خبرگزاری عرب نیوز از وضعیت ربایش دختران و نوجوانان توسط پ.ک.ک در شمال سوریه

روایت خبرگزاری عرب نیوز از وضعیت ربایش دختران و نوجوانان توسط پ.ک.ک در شمال سوریه

  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
  • ۶۰۴ بازدید
  • ۰
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : روان العالکو در تابستان ۲۰۲۰ زمانی که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، یک اتحاد متشکل از شبه نظامیان کرد و عرب که در سال ۲۰۱۴ برای مبارزه با داعش تشکیل شده بود، به خدمت یکی از دوستانش در دبراسیه، در شمال شرق سوریه رفت. او فقط ۱۶ سال داشت.
فرهاد اوسو، یکی از فعالان حقوق بشر، بستگان او در کردستان عراق، با روایت داستان العلکو، به عرب نیوز گفت که این دختر دانش آموز عملاً پس از اینکه مادر دوستش او را به دفتر امنیتی محلی کردستان برد، ربوده شد.
العلکو خود را به اردوگاهی برای سربازان جوان فرستاده بود، جایی که او ماهها تمرینات نظامی طاقت فرسا و تلقینات سیاسی را پشت سر گذاشت. در تمام مدت، به گفته اوسو، او هیچ تماسی با خانواده خود نداشت.
با تبدیل شدن هفته‌ها به ماه‌ها، عمران، پدر العلکو، به طور فزاینده‌ای درخواست‌های خشمگینانه‌ای را برای آزادی او مطرح کرد که در نهایت منجر به دستگیری او شد.
هنگامی که او آزاد شد، نامه ای سرگشاده در فیس بوک منتشر کرد و خواستار آزادی دخترش شد.
عمران، با درخواست مستقیم از مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای SDF، که یک سال قبل متعهد شده بود، نوشت: «مورد آدم ربایی، ربودن یک کودک از خانه، مدرسه، دوستانش و دوران کودکی اوست. پایان دادن به عمل به کارگیری کودکان
«این خائنان دخترم را ربودند. به من گفته شده است که به تعهد خود عمل می کنید، پس چرا قوانین را فقط در جایی که مناسب می دانید اعمال می کنید؟ گذشته، حال و آینده ام را دزدیدی.»
داستان العلکو یک داستان مجزا در شمال شرق سوریه نیست. هنگامی که داعش در تابستان ۲۰۱۴ تصرف مناطق را آغاز کرد، نیروهای دموکراتیک سوریه یک اتحاد چند قومی ایجاد کردند که با ائتلاف به رهبری ایالات متحده متحد شد تا قلمرو را از افراط گرایان پس بگیرد. در این روند، تعداد زیادی از جنگجویان زیر سن در صفوف آن جارو شدند.
قبل از قیام سوریه در سال ۲۰۱۱، زبان و فرهنگ کردی توسط رژیم رئیس جمهور بشار اسد سرکوب شده بود.
اما هنگامی که نیروهای رژیم از شمال سوریه چند قومیتی برای سرکوب قیام در نقاط دیگر خارج شدند، کردها شروع به مدیریت امور خود کردند.
در سال ۲۰۱۴ و با ظهور داعش بود که کردها برای دفاع از آزادی های تازه کشف شده خود بسیج شدند.
کردهای سوریه به خاطر فداکاری های خود مورد تمجید جهانی قرار گرفتند که منجر به شکست نهایی ارضی داعش در شهر باغوز در مارس ۲۰۱۹ شد.
زنان در صفوف SDF منبع خاصی از الهام بودند که بعدها به عنوان قهرمانان ترسناک در فیلم ها و حتی بازی های ویدیویی به تصویر کشیده شدند.
روژاوا، منطقه خودمختار شمال شرقی سوریه به رهبری کردها، به سرعت به کانونی برای آرمان گسترده کردها تبدیل شد که در شور و شوق سوسیالیستی انقلابی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک در همسایگی ترکیه پیچیده شده بود.
هنگامی که تهدید داعش در سوریه فروکش کرد، بسیاری از ساکنان روژاوا نسبت به اهداف سیاسی نیروی اصلی در SDF: یگان‌های حفاظت خلق یا YPG ابراز نگرانی کردند.
YPG شبه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک یا PYD است، یک گروه ناسیونالیست کرد سوری وابسته به پ‌ک‌ک، که دهه‌ها جنگ چریکی را علیه دولت ترکیه در راستای دستیابی به حقوق سیاسی و فرهنگی بیشتر برای کردها در این منطقه به راه انداخته است. جنوب شرقی کشور
بر اساس گزارش شورای آتلانتیک، برای حمایت از تلاش‌های سیاسی و نظامی PYD در سوریه، کردهای ترکیه، ایران و عراق برای پیوستن به YPG به سوریه سفر کرده‌اند.
منابع به عرب نیوز گفتند در حالی که برخی از کردهای سوریه به آرمان های پ.ک.ک گرایش داشتند، برخی دیگر آنها را خارجی و برانداز می دانستند.
با توجه به افزایش تقاضای نیروهای SDF برای نیروها برای دفع حملات شبه نظامیان و بعداً تهاجمات فرامرزی ترکیه – ابتدا در عفرین در سال ۲۰۱۸ و سپس در شمال شرق سوریه در سال ۲۰۱۹ – سهمیه های اجباری نیروهای دموکراتیک سوریه در بیشتر و بیشتر جنگجویان زیر سن شروع شد. منابع.
اوسو می گوید که او و دیگر فعالان حقوق بشر بیش از ۸۰ مورد مشابه از سربازگیری اجباری کودکان زیر سن قانونی توسط نیروهای SDF را مستند کرده اند.
در میان آنها یک دختر ۱۵ ساله بود که در دسامبر ۲۰۲۱ در شهر مرزی کوبانی ناپدید شد.
اوسو با اشاره به گروه وابسته به پ ک ک که او را اجباری کرده است، گفت: «والدین او تأییدیه حضور او را دریافت کردند، اما جنبش جوانان انقلابی از پس دادن او امتناع کرد.
به طور کلی، همه بچه‌هایی که در شمال سوریه ربوده شده‌اند، آموزش‌های نظامی و رزمی دیده‌اند و مهم‌تر از همه و خطرناک‌تر، بچه‌ها در معرض شستشوی مغزی شدید قرار می‌گیرند، تا جایی که به آنها گفته می‌شود والدین خود را فراموش کنند و از کجا آمده‌اند. ،” او اضافه کرد.
«آرمان های PKK همه آن چیزی است که اهمیت دارد. والدین مجاز به هیچ گونه تماسی با فرزندان خود در زمان آموزش نیستند.»
تحلیلگران می گویند که با افزایش قدرت و نفوذ نیروهای SDF در طول جنگ علیه داعش، نفوذ پ.ک.ک نیز که تقریباً در همان زمان در شمال شرق سوریه حضور پیدا کرده بود، افزایش یافت.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *