۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روابط نزدیک سازمان ارمنی VOMA و گروه تروریستی PKK

  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۸۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : شاخه قره‌باغ سازمان تروریستی VOMA حدود ۳۰۰ ارمنی و کُرد خارجی را عمدتاً از طریق اینترنت جذب کرده و پس از آموزش در اردوگاه‌های مختلف، در جنگ با جمهوری آذربایجان از آن‌ها استفاده کرده است.

گروه شبه‌نظامی VOMA (Voxj Mnalu Arvest) یکی از سازمان‌های تروریستی فعال در ارمنستان است.

شاخه قره‌باغ این سازمان تروریستی مدت‌هاست فعالیت می‌کند و حدود ۳۰۰ ارمنی و کُرد خارجی را عمدتاً از طریق اینترنت جذب کرده و پس از آموزش در اردوگاه‌های مختلف، در جنگ با جمهوری آذربایجان از آن‌ها استفاده کرده است.

اخیراً دفتر نمایندگی سازمان تروریستی ارمنی VOMA در خانکندی افتتاح شد.

تائید شده است که مزدوران ارمنی لبنان، سوریه، کانادا، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی در VOMA عضویت داشته و علیه جمهوری آذربایجان می‌جنگند.

همچنین این سازمان مقدار زیادی کمک مالی از ایروان و دیاسپورای ارمنی از سراسر جهان دریافت می‌کند.

سازمان VOMA که روابط نزدیکی با گروه‌های تروریستی ارمنی آسالا و کُردی پ.ک.ک دارد، در دو سال گذشته به طور مداوم به آموزش تروریست‌ها علیه جمهوری آذربایجان پرداخته است.

کنوانسیون‌های بین‌المللی از ارمنستان خواسته است که آموزش و تأمین مالی مزدوران تروریستی در قالب VOMA را متوقف کند.

اگرچه این سازمان در وب‌سایت رسمی خود ادعا می‌کند که هیچ کمکی از دولت ارمنستان دریافت نکرده است، اما این کاملاً نادرست است و آن‌ها از دولت ارمنستان کمک جدی دریافت می‌کنند.

این سازمان در حال حاضر توسط تروریستی به نام ووا وارتانوف، که برای مدت طولانی در سرویس‌های اطلاعاتی ارمنستان خدمت کرده و در جنگ‌های گذشته قره‌باغ شرکت کرده، رهبری می‌شود.

ووا وارتانوف که خود را جانشین گارگین نجدن می‌داند، از فرصت‌های دیاسپورای ارمنی برای جذب اعضای جدید استفاده می‌کند.

اگر فعالیت‌های گروه‌های تروریستی ارمنی مثل VOMA در قره‌باغ متوقف نشود، هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که تحریکات علیه سربازان و نظامیان جمهوری آذربایجان که در جبهه قره‌باغ خدمت می‌کنند، صورت نخواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *