۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • رهبر ایزدی ها: احزاب عراقی در دولت از پ.ک.ک حمایت می کنند

رهبر ایزدی ها: احزاب عراقی در دولت از پ.ک.ک حمایت می کنند

  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۳۶۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، حیدر ششو، فرمانده نیروهای ایزدخان، امروز جمعه، چندین حزب عراقی در دولت فدرال را به حمایت از گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) متهم کرد.

ششو در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «پ.ک.ک در حال اجرای طرح های کشورهای همسایه است» و خاطرنشان کرد که «دولت عراق از یک سو به پ ک ک کمک می کند و از سوی دیگر به ترکیه اجازه می دهد تا عملیات نظامی خود را انجام دهد».

وی افزود: دولت عراق در عین حال که از اجرای توافقنامه (شنگال) برای عادی سازی اوضاع در منطقه صحبت می کند، اما از پ.ک.ک حمایت می کند و به آن فرصت می دهد و در عین حال به ترکیه اجازه نفوذ به قلمرو اقلیم کردستان را می دهد. ».

وی ادامه داد: پ.ک.ک به هیچ وجه خواهان برقراری امنیت نیست و هر کجا که حل شود هدفش بی ثباتی است و نمی خواهد جمعیت ساکن شود، زیرا برنامه های کشورهای همسایه را اجرا می کند.

وی گفت: آنچه در حال رخ دادن است به نفع عراق و مردم منطقه نیست.

دیروز، سرلشکر عبدالخالق طلعت، نماینده دولت اقلیم کردستان در اتاق عملیات مشترک عراق تأیید کرد که تا زمانی که همه گروه های مرتبط با (پ ک ک) در منطقه شنگال (سنجار) آرام نشوند، اوضاع در منطقه شنگال آرام نخواهد شد.

سرلشکر طلعت در بیانیه ای افزود: هیچ بند از توافقنامه منعقده بین اقلیم کردستان و دولت فدرال در خصوص عادی سازی اوضاع در شنگال تاکنون اجرا نشده است.

نماینده دولت اقلیم کردستان در اتاق عملیات مشترک عراق معتقد است که اخراج اجباری این گروه های مسلح وابسته به پ.ک.ک توسط ارتش عراق «آسان است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عقب نشینی پ.ک.ک از این مناطق، تمامی آوارگان می توانند به خانه های خود بازگردند و با تشکیل یک نیروی امنیتی برای حفاظت از شهروندان شنگال، اداره جدیدی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر گروه های مسلح و غیرقانونی پ.ک.ک با آرامش از شنگال خارج نشوند، احتمال درگیری بین آنها و ارتش عراق زیاد است.

چند روزی است که چندین منطقه در منطقه شنگال شاهد درگیری های متناوب بین شبه نظامیان پ ک ک و ارتش عراق بوده که منجر به تلفات دو طرف شده است.

این اولین بار نیست که شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک با نیروهای ارتش عراق در شنگال درگیر می‌شوند، زیرا هرازگاهی درگیری‌ها بین دو طرف مکرر است، زیرا شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک با حمایت جناح‌های شبه‌نظامی بسیج مردمی مشکلاتی را در منطقه ایجاد می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین