۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • اعترافات اعضای دستگیر شده گروه تروریستی پ.ک.ک

اعترافات اعضای دستگیر شده گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۳۹۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پلیس ترکیه در ماه های گذشته طی عملیاتی که در شهر اورفا علیه عناصر پ ک ک انجام داد یک عضو ypg(شاخه نظامی پ ک ک در سوریه) و یک عضو حزب اتحاد دمکراتیک موسوم به پ ی د (شاخه سیاسی پ ک ک در سوریه) را بازداشت کرد. این دو در باز جویی هایشان دست به اعترافات جالبی زدند.
دلخاز دیروک فرد دستگیر شده از نیروهایی بود که اخبارها و دستورات پ ک ک را به پ ی د می رساند و در نقش پل ارتباطی بود و همچنین مسئولیت کارهای لجستیک را نیز برعهده داشت.
وی در بازجویی هایش مدعی شده که YPG شاخه نظامی پ ک ک در سوریه است و PYD هم یک حرکت سیاسی برای پ ک ک است و این دو زیر چتر پ ک ک فعالیت می کنند. YPG تابع تفکرات عبدالاه اوجالان است و YPG بدون دستورات پ ک ک در شمال سوریه حرکت نمی کند.
وی با صراحت گفته است که :کسانی که پ ک ک را نشناسند نمی توانند در شهر کوبانی زندگی کند من اهل کوبانی هستم.
و شهرکوبانی تحت حاکمیت پ ک ک است ودر آنجا دولت YPG یعنی پ ک ک است و اگر کسانی در کوبانی مخالفت کنند نمی توانند در کوبانی زندگی کند و باید شهر را ترک کنند و تا بحال دهها خانواده شهر را بعلت سیاستهای رادیکال پ ک ک ترک کرده اند.
من هم در کوبانی در داخل YPG همان پ ک ک بودم و من قبل از اینکه به YPG ملحق شوم منرا به قندیل فرستادند ودوره اموزشی را در قندیل گذراندم وبعدا من را به کوبانی فرستادند و جنگ کوبانی شروع شد.
فرماندهان منرا درخط جبهه جای ندادند و به من اموزش کلاشنیکف و کلت دادند و بعضی موقعها از راه قاچاق از کوبانی به شهر سوروج ترکیه رفت و امد می کردم ودر سوروج با اعضای پ ک ک در تماس بودم و بعدا به من وظیفه لجستیک YPG را دادند.
ودر شهر کوبانی مسئولان بلند پایه YPG همگی اهل ترکیه هستند.
وظیفه من این بود کسانی که می خواستند به YPG ملحق شوند آنها را از راه قاچاق به کوبانی بیاورم و بخشی دیگر از وظایف ما گرفتن مهمات و و فرستادن مهمات به داخل ترکیه بود و ما مواد منفجره را از کوبانی به ترکیه می فرستادیم و ما در کوبانی وابسته به شخصی بنام سید که اهل ترکیه بود که از طرف قندیل به عنوان مسئول فرستاده شده بود و معاونش هم دختری بنام فیدان که اهل ترکیه بود مسئول ypj(یگان دفاع زنان)بود کار می کردیم.
من خیلی از افرادی که می خواستند به کوبانی بروند را از سوروج به کوبانی می اوردم.عملیاتهایی که در ترکیه صورت می گیرند توسط YPG انجام می شوند پ ک ک مسئولیت انها را بر عهده می گیرد.
شهر کوبانی ،قندیل جدید پ ک ک است و YPGو PYD همیشه به کادرهای پ ک ک که در داخل ترکیه هستند از لحاظ مهمات و لوجستیک کمک می کند و در کوبانی جنگجویان و مهمات را به داخل ترکیه می فرستند و بمب های دست ساز وقتی که اماده میشوند از شهر کوبانی به شهر سوروج و از انجا هم به اورفا فرستاده می شوند و من تابحال دهها بسته مواد منفجره را که هر کدامشان می تواند یک ساختمان بزرگ را تخریب کند به دست اعضای پ ک ک داده ام.
به غیر از من هم تیمهای جداگانه هستند که از کوبانی مواد منفجره را به داخل ترکیه می اورند و در کوبانی مقدار زیادی مواد منفجره TNTوC4و اسلحه و مهمات و بمب هستند واین مهمات بعد از چنگ کوبانی توسط نیروهای خارجی به YPG داده شده اند و YPG انها را انبار کرده اند و مقداری را هم به دیگر شاخه های پ ک ک می دهند .
فعلا همه آماده کاریها برای عملیات در داخل ترکیه صورت می گیرد دولت کمپ های پ ک ک را در قندیل بمباران می کند ودر داخل ترکیه بمباران می کند وبه همین جهت جایی با امن تر از کوبانی برای پ ک ک نیست(منظور بعد از جنگ داعش) و کادرهای وابسته به پ ک ک در کوبانی به طور ویژه آموزش می بینند و از راه سوروج به ترکیه وارد می شوند.ما مهمات را از روستاهای مرزی زیر سیم خاردارها رد می کردیم و مرز امنیت نداشت.
در کوبانی حدودا چهار صد نفر اهل ترکیه هستند که همگی عضو پ ک ک نیز هستند و همچنین دو تیم برای عملیاتها برای ترکیه در کوبانی هستند و این تیمها در جای مخصوص هستند و کسی نمی تواند انها را ببیند و کدهای خاصی دارند واین افراد جداگانه اموزش می بینند و اینها از کوبانی به سوروج و بعدا به اورفا می روند ودر اینده دست به عملیات سوقصد خواهند زد و اگر کسانی که به کوبانی می ایند مشکل ساز باشند از طرف اسایش YPG به زندانها فرستاده می شوند ودر این زندانها شهروندان ترکیه هم وجود دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین