۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • رئیس سازمان جاسوسی آلمان اذعان کرد که گروه تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک از آلمان به عنوان پایگاهی برای تأمین مالی استفاده می‌کند

رئیس سازمان جاسوسی آلمان اذعان کرد که گروه تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک از آلمان به عنوان پایگاهی برای تأمین مالی استفاده می‌کند

  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۴۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : هالدن وانگ می گوید که گروه تروریستی پ ک ک و پژاک از انجمن های مختلف در آلمان برای جمع آوری پول و جذب جوانان به عنوان جنگجویان خارجی استفاده می کند.
رئیس سازمان جاسوسی آلمان روز سه‌شنبه اعتراف کرد که این کشور به سکویی برای جمع‌آوری کمک‌های سازمان تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک و فعالیت‌های جذب نیرو تبدیل شده است.

توماس هالدن وانگ، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان BfV، در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: «پ‌ک‌ک در حال سازماندهی کمپین‌های مختلف جمع‌آوری کمک‌های مالی در آلمان است و سپس از این پول برای تأمین مالی حملات تروریستی استفاده می‌کند».

او گفت که گروه تروریستی پ‌ک‌ک همچنین از انجمن‌های مختلف در آلمان برای جذب جوانان به عنوان جنگجویان خارجی استفاده می‌کند که سپس به ترکیه، سوریه یا عراق فرستاده می‌شوند.

وی تاکید کرد: پ‌ک‌ک یک سازمان تروریستی بین‌المللی است و به حملات خشونت‌آمیز و کشتار در منطقه ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش امنیتی سالانه BfV که روز سه شنبه منتشر شد، سازمان تروریستی پ ک ک بزرگترین گروه افراطی خارجی در کشور است که حدود ۱۴۵۰۰ پیرو دارد.

بر اساس این گزارش، این گروه تروریستی سال گذشته حدود ۱۶٫۷ میلیون یورو (۱۷٫۸ میلیون دلار) در آلمان جمع آوری کرد و همچنین بیش از ۳۰ میلیون یورو در اروپا در کمپین های مختلف جمع آوری کمک های مالی جمع آوری کرد.

بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۱۳، حداقل ۲۹۵ جنگجوی خارجی از آلمان به شمال سوریه و عراق سفر کرده اند و در آنجا از تروریست های پ.ک.ک آموزش نظامی دیده و در حملات مسلحانه در منطقه شرکت کرده اند.

بر اساس این گزارش، حداقل ۳۰ نفر از این جنگجویان خارجی در مناطق جنگی کشته شده اند، در حالی که نزدیک به ۱۵۰ نفر از آنها در سال های اخیر به آلمان بازگشته اند.

به گفته BfV، پیروان گروه پ‌ک‌ک در سال گذشته بیش از ۳۰۰ جنایت از جمله حملات خشونت‌آمیز را در آلمان مرتکب شدند که منجر به صدمات شخصی و خسارت مالی شد. در این حملات حداقل ۹ نفر زخمی شدند.

در این گزارش با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی این سازمان تروریستی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی اروپا، آمده است: «پ‌ک‌ک در اروپا تلاش می‌کند خود را یک گروه غیرخشونت‌انگیز نشان دهد».

بر اساس این گزارش، اما در بسیاری از تظاهرات سال‌های اخیر، پیروان پ‌ک‌ک از خشونت استفاده کرده و با پلیس یا مخالفان سیاسی درگیر شدند.

پ‌ک‌ک که توسط آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا یوروپل به عنوان یک سازمان تروریستی «قوم‌ناسیونالیست» و «جدایی‌خواه» طبقه‌بندی می‌شود، از سال ۱۹۹۳ در آلمان ممنوع شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین