۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت سایه به مذاکرات صلح ضربه می زند

  • ۱۶ دی ۱۳۹۲
  • ۳۵۸ بازدید
  • ۰

دکتر جوشکُن بر این باور است که فعالیت دولت سایه و گروه های موازی در ساختار حکومت ترکیه ادامه ی روند مذاکرات صلح را تهدید می کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی ستار؛ دکتر وهاب جوشکُن، حقوقدان کُرد و از اعضای کمیته ی فرزانگان صلح درباره ی رویدادهای اخیر ترکیه و نفوذ جریان گولن در پلیس و دستگاه قضای این کشور گفت: «افراد حق دارند به عنوان شهروندان ترکیه عضو جماعت یا پیرو فتح الله گولن باشند و کسی نمی تواند آنان را از این حق منع کند اما تبعیت آنان در مقام و موقعیت اداری و دولتی از دستورات گولن یا هر فرد خارج از حکومت، خطرناک است و این موضوع می تواند آینده ی ترکیه را تباه کند. اگر ما رویدادهای اخیر را نتایج فعالیتی می دانیم که می توان آن را دولت موازی نوظهور نام نهاد. باید با تقویت ساختارهای دموکراتیک و حقوقی مانع از بروز چنین پدیده هایی شویم.»
وی در ادامه افزود: «فعالیت دولت سایه به بسیاری از ارکان سیاسی کشور ضربه می زند و به نظر می رسد در شرایط کنونی، یکی از خطرات فعالیت این گروه، تهدید روند مذاکرات صلح است. این مسائل باعث می شود که حزب صلح و دموکراسی در فضای کنونی، امکان بیشتری برای حمایت از دولت و حزب عدالت و توسعه در اختیار داشته باشد. اما اگر دولت، صرفاً به دادن وعده اکتفا نموده و در حوزه ی عملی گام برندارد، در میان مدت، ادامه ی مذاکرات عملاً میسر نخواهد بود.»
دکتر جوشکُن استاد حقوق دانشگاه دجله ی دیاربکر که از سوی اردوغان به عنوان یکی از اعضای کمیته ی فرزانگان صلح انتخاب شده پیش تر در گفتگو با کردپرس اعلام کرده بود که مشاهدات این کمیته حاکی از آن است که نه کُردها و نه ترک ها تمایلی به ادامه ی جنگ و درگیری ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین