۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دولت اردوغان مذاکرات صلح را متوقف کرده است

دولت اردوغان مذاکرات صلح را متوقف کرده است

  • ۳۰ دی ۱۳۹۲
  • ۱۸۲ بازدید
  • ۰

کشاناک اعلام کرد که دولت اردوغان به خاطر نزدیک شدن به دوران برگزاری انتخابات، گفتگوهای صلح را متوقف کرده و به درخواست های اوجالان پاسخ نداده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دجله، گلتن کشاناک یکی از دو رهبر حزب صلح و دموکراسی (BDP) و نامزد این حزب در انتخابات شهرداری ها درحوزه ی دیاربکر، دیروز در ساختمان مرکزی این حزب و در بین چهارصد تن از اعضای دو خانواده ی کوزو و چیفچی اوغلو سخنرانی کرد. این چهارصد جوان که به تازگی به عضویت حزب صلح و دموکراسی درآمده اند در حضور کشاناک حمایت خود از نامزدی وی را اعلام کردند. کشاناک در این نشست در مورد مذاکرات صلح گفت:«جناب اوجالان در دور جدید مذاکرات صلح، کارهای بزرگی انجام داده و در مقام رهبر کردها با حکومت ترکیه مذاکره کرده است و راهکارهای مهمی ارائه داده اما متاسفانه حکومت به اقدامات و درخواست های وی پاسخ کافی نداده است. ما چشم طمع به خاک دیگران ندوخته ایم و تنها درخواست ما این است که حقوقی در حد حقوق سایر شهروندان ترکیه داشته باشیم و در میهن خود، با هویت و زبان خود زندگی کنیم. اما در شرایط کنونی دولت اردوغان و حزب عدالت و توسعه همه ی توان و خود را روی انتخابات متمرکز کرده و مذاکرات صلح را متوقف کرده و آن را به حالت تعلیق درآورده است.»
تنها دقایقی پس از سخنرانی کشاناک، پنج تن از آکادیمیسین های عضو کیمته ی موسوم به فرزانگان صلح به دیدار بشیر آتالای معاون نخست وزیر ترکیه رفته و نگرانی خود را از کند شدن روند مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک بر زبان آوردند. آنان پس از پایان دیدار خود با آتالای، با خبرنگاران گفتگو کرده و اعلام کردند که بشیر آتالای به آنان اطمینان داده که مذاکرات با جدیت تمام ادامه دارد.
کیمته ی فرزانگان صلح نام یک گروه ۶۳ نفره از چهره های دانشگاهی، فرهنگی، رسانه ای، سیاسی و اقتصادی ترکیه است که رجب طیب اردوغان از آنان درخواست کرد در همه ی مناطق ترکیه، سفر و سخنرانی نموده و از مذاکرات صلح حمایت کنند. کردپرس در جریان فعالیت های این کمیته با چهار تن از اعضای این کمیته شامل محسن کزل کایا، مدحت سنجار، کزبان حاتمی و وهاب جوشکُن گفتگو نموده و جویای نظرات آنان شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین