۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دولت اردوغان در باتلاق فساد مالی است

دولت اردوغان در باتلاق فساد مالی است

  • ۷ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

دمیرتاش اعلام کرد اگر اردوغان و فرزندش بلال از نظر اقتصادی پاک هستند، نمونه ی صدای خود را به لابراتوارهای آمریکا، انگلیس یا هندوستان بفرستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی اوزگور گوندم دیروز رسانه های ترکیه خبر شنود مکالمات تلفنی هفتت هزار نفر از چهره های مهم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی توسط شاگردان گولن را منتشر کردند.
این خبر در همان ساعات نخست،تمام رسانه ها و محافل سیاسی ترکیه را تحت تاثیر قرار داد و دیشب، شاگردان گولن برای انتقام گیری از این اقدام رسانه ای یاران اردوغان، یک مکالمه ی صوتی را در فضای مجازی اینترنت منتشر کرده و ادعا کردند که این مکالمه متعلق به رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه است که با فرزندش بلال صحبت کرده و از او می پرسد: آیا توانسته ای همه ی پول ها را از میان برداری؟ او در پاسخ می گوید: بله. فقط سی میلیون یورو باقی مانده است.
نیمه شب گذشته، نهاد نخست وزیری ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این فایل صوتی، مونتاژ شده و تقلبی است و ربطی به اردوغان و فرزندش ندارد و دولت به طور جدی با باند منتشر کننده ی این فایل برخورد می کند.
امروز در مجلس ملی ترکیه، هر سه رهبر احزاب مخالف یعنی کمال قلچداراوغلو، دولت باغچلی و صلاح الدین دمیرتاش، در سخنرانی های خود درباره ی این موضوع صحبت کردند.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی (BDP) در خصوص این موضوع گفت:«واقعیت این است که دولت اردوغان در باتلاق فساد مالی است و هیچ کسی نمی تواند این واقعیت را انکار کند. واکنش های اردوغان نسبت به اتهامات مالی موجود، نه عکس العمل یک نخست وزیر بلکه پاسخ های فردی است که در حال ارتکاب جرم دیده شده و هویت او افشا شده است».
وی همچنین افزود:«جالب است که نخست وزیر نمی گوید این صدا به من تعلق ندارد، بلکه اعلام کرده که این فایل مونتاز شده است. من برای ایشان پیشنهادی دارم: یا به مرکز تحقیقات علمی ترکیه (TÜBİTAK) رفته و نمونه صدای خود و پسرشان را تحویل دهند و ظرف بیست دقیقه نتیجه ی تطبیق آن را دریافت کنند و یا این که نمونه صدای خود را به آمریکا، انگلیس یا هندوستان بفرستند. در این کشورها لابراتوارهای صدا، به طرز بسیار علمی و دقیق، تنها ظرف چند دقیقه می توانند حکم دهند که این فایل صوتی به اردوغان و پسرش تعلق دارد یا خیر».
دمیرتاش در پایان به این موضوع اشاره کرد که حزب وی در بهار پیش رو و در انتخابات شهرداری های ترکیه، بزرگ ترین پیروزی دوران فعالیت سیاسی خود را به دست خواهد آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *