۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دفاع مقدس سالهاست که در آذربایجان غربی ادامه دارد

دفاع مقدس سالهاست که در آذربایجان غربی ادامه دارد

  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: شهر ارومیه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در دوران دفاع مقدس پنج هزار نفر شهید تقدیم انقلاب کرده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیـــــه، سرهنگ علی حجازی فر در جمع اصحاب رسانه با اشاره به سوابق درخشان مردم آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه در دفاع از انقلاب اسلامی در سال های پس از پیروزی انقلاب اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس افزون بر ۵۵ هزار نفر از مردم ارومیه به جبهه ها اعزام شده اند که برخی از این تعداد نیز چندین بار عازم جبهه ها شده اند.

وی گفت: این جزو افتخارات و مظلومیت های آذربایجان غربی است که سالها بعد از اتمام جنگ تحمیلی هنوز در این استان شاهد تداوم شهادت فرزندان مان هستیم.

حجازی فر با اشاره به علاقه مردم ارومیه به خدمت در سازمان بسیج گفت: تا کنون ۱۲۰ هزار نفر از مردم در قالب اقشار مختلف بسیج اعم از بسیج اصناف و محلات و غیره سازماندهی و ساماندهی شده اند.

وی در باره برنامه های هفته دفاع مقدس نیز گفت: برای گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس در ارومیه بعد از انجام رژه در روز ۳۱ شهریور ماه، نمایشگاه دفاع مقدس در ارومیه افتتاح می شود.

حجازی فر گفت: اقشار مختلف بسیج و نیز رزمندگان و اداراتی که در دوران دفاع مقدس نقش و حضور برجسته ای داشتند در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: در ایام هفته دفاع مقدس روزانه ۳۰ برنامه در ارومیه در سطح محلات مختلف به اجرا گذاشته می شود تا جوانان و نوجوانان بیشتر با فرهنگ ایثار و حماسه و شهادت آشنا شوند.

آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این استان محل شهادت بیش از ۳۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس است.

سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز جنگ تحمیلی در کشور از روز سی و یک شهریور ماه به مدت یک هفته با رژه نیروهای مسلح آغاز می شود و با اجرای برنامه های متنوعی در راستای ترویج فرهنگ حماسه، ایثار و شهادت در طول این هفته تداوم می یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین