۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارتباط آزادسازی گروگان های ترکیه با نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک

ارتباط آزادسازی گروگان های ترکیه با نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک

  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۹۴ بازدید
  • ۰

سران داعش اعلام کرده بودند که به هیچ وجه حاضر نیستند گروگان های ترکیه ای را در خاک اقلیم کردستان عراق یا در مناطق کردنشین سوریه، تحویل دهند.
انجمن بی تاوان به نقل از خبرگزاری کردپرس، موضوع آزاد شدن ۴۹ گروگان ترکیه ای که به مدت ۱۰۱ روز در موصل و در دست داعش اسیر بودند، همچنیان داغ ترین موضوع رسانه های خبری ترکیه است.
روزنامه ی رادیکال ترکیه امروز در گزارش ویژه ای به بیان برخی از جزییات مربوط به این موضوع پرداخت و نوشت:«از همان روز نخست سرویس اطلاعاتی میت ترکیه توانست با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، تجهیزات ماهواره ای، ردیابی تلفن همراه و اعزام نیروهای امنیتی دارای پوشش محلی، به طور مداوم در جریان سرنوشت ربوده شدگان کنسولگری ترکیه باشد. میت در این مسیر برای مذاکره با سران داعش از چند عشیره کُرد و عرب نیز کمک گرفت و سیگنال های دریافت شده از تلفن همراه اُزترک یلماز سرکنوسل ترکیه، به نیروهای امنیتی کمک ویژه ای کرد. داعشی ها پس از چندین جلسه مذاکره سرانجام تصمیم گرفتند که در روز سیزدهم ماه جاری میلادی گروگان ها را تحویل دهند. اما شدت گرفتن حملات نیروهای پیشمرگ وپ.ک.ک علیه داعش معادلات را تغییر داد و سران داعش در روز موعود به قول خود عمل نکرده و اعلام کردند که به هیچ وجه حاضر نیستند گروگان های ترکیه ای را در خاک اقلیم کردستان عراق یا در مناطق کردنشین سوریه، تحویل دهند. چرا که این اقدام، جان فرماندهان داعش را به خطر می اندازد. به همین خاطر آنان در توافقی جدید اعلام کردند که حاضرند در روز جمعه، گروگان ها را از موصل با استفاده از مینی بوس و کامیون به قلمرو خود در استان رقه ی سوریه و از آن جا به تل ابیض (گرکی سپی) منتقل کنند و گروگان ها را در این مکان به ترکیه تحویل دهند».
در این گزارش همچنین به این موضوع اشاره شده که هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعاتی میت ترکیه به صورت لحظه به لحظه در جریان انتقال گروگان ها از موصل به سوریه، با استفاده از تصاویر زنده ی دریافتی از ماهواره ی ترکسات (turksat) ناظر این عملیات بوده و هر نیم ساعت یک بار اطلاعاتی مربوطه را در اختیار نخست وزیر و رئیس جمهور ترکیه قرار داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین