۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • استاندار آذربایجان غربی: تجربیات علمی ژاپن برای نجات دریاچه ارومیه به کار گرفته می‌شود

استاندار آذربایجان غربی: تجربیات علمی ژاپن برای نجات دریاچه ارومیه به کار گرفته می‌شود

  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۴۴ بازدید
  • ۰

استاندار آذربایجان غربی گفت: با انتقال تجربیات علمی و تخصصی کارشناسان ژاپنی به مدیران و مسئولان استانی، آماده پیاده سازی طرح های پایلوت کشاورزی در وسعت بیشتر در حوزه دریاچه ارومیه هستیم.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، قربانعلی سعادت امروز در دیدار با کوجی هاندا سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران که در محل سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی انجام گرفت با تاکید بر مشارکت مردم و جوامع محلی بعنوان لازمه اصلی نجات دریاچه ارومیه اظهار کرد: مسائل زیست محیطی مانند وضعیت دریاچه ارومیه از مسائلی هستند که تمام بشریت در آن سهم دارند و نباید به این مسائل نگاه سیاسی داشت.
وی با تاکید بر این موضوع که نمی توان به صورت دستوری مردم را به مشارکت دعوت کرد، افزود: در بازه سه سال اول احیای دریاچه ارومیه مردم باید خود داوطلب اجرای طرحهای احیای دریاچه ارومیه باشند و ما بدون مشارکت و همکاری مردم نمی توانیم شاهد بهبود در روند احیای دریاچه ارومیه باشیم.
سعادت گفت: امروز ما نیازمند همکاری های بین المللی در خصوص نجات دریاچه ارومیه هستیم و از تجربیات و دستاوردهای علمی دنیا برای احیای دریاچه استقبال و استفاده می کنیم.
استاندار آذربایجان غربی توسعه همکاری های بین المللی را فرصتی برای اتخاذ تصمیمات و اجرای راهکارهای بهتر برای احیای دریاچه ارومیه دانست و گفت: تمام راهکارهای مربوط به احیای دریاچه ارومیه در طی چند ماه گذشته توسط دانشگاههای داخلی و خارجی و گروههای بین المللی مورد بررسی قرار گرفته و اکنون به مرحله عملیاتی نمودن این طرح ها رسیده ایم.
وی به اقدامات انجام شده برای نجات دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: کارگروههای تخصصی در سازمان جهاد کشاورزی استان برای تشویق و آموزش مردم و جوامع محلی در جهت اجرای آبیاری های مدرن در اراضی کشاورزی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه تشکیل شده است که تحقق این موضوع، می تواند کمک شایانی به احیای دریاچه ارومیه نماید.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اجرای موفق طرح کشاورزی پایدار در روستای گل نقده آذربایجان غربی گفت: با انتقال تجربیات علمی و تخصصی کارشناسان این طرح به مدیران و مسئولان استانی، آمادگی پیاده سازی این طرح را در وسعت بیشتر در حوزه دریاچه ارومیه داریم.
سعادت افزود: آموختن راهکارهای علمی و کاربردی احیای دریاچه ارومیه بسیار مثمر ثمر است و استان آذربایجان غربی آمادگی خود را برای به کارگیری این راهکارها اعلام می کند.
انتهای پیام/ ب

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین